ADSL USB-modem zonder splitter??

Hey, Ik heb net m'n buurman's gloednieuwe adsl (usb-modem) aangesloten op zijn i-Mac en dit ZONDER splitter.. Zonder splitter is niet zo bijzonder, dan kun je alleen niet bellen en internetten tegelijk dacht ik... Dus ik test Explorer en plots gaat de telefoon??? :roll: Dan denk ik bij mijn eigen: "Waarom zit die splitter dan bij het adsl-pakket??" Hoe kan dit en wat is de exacte functie van een splitter??

:wink:
Tony

De exacte functie van een splitter is om op de telefoonlijn de data (internet) van de spraak (telefoon) van elkaar te scheiden!

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd als het zonder 1 splitter, maar normaal als je geen splitters zet, kan je ofwel geen verbinding maken met internet, ofwel 1 van de 2 gebruiken (data-spraak) EN de kwaliteit en snelheid van het internet ADSL zal veel minder zijn!

Grtz

Ja.. Ik heb dus vanmiddag meegemaakt dat ik kon internetten en bellen tegelijk zonder splitter!! Aan de snelheid van internet kon ik echter niet meteen iets merken..

Das straf... De spiltter zorgt ervoor dat alle frequenties van onder de ongeveer 500 khz orden omgemeid naar de telefoon (spraak is 300 khz) en dat de rest alzo naar het internet kan gaan...

Dus normaal kan je zonder splitter idd niet surfen en bellen tegelijk… Heb je ook gesproken aan de telefoon of is hij enkel overgegaan??

KOen76

Dat het kan is niet zo spannend. Het niet splitten van die signalen is lomp, maar het maakt parallel gebruik niet onmogelijk, alleen een stuk storingsgevoeliger.

Ja, ik heb telefonisch gesproken en tegelijk ben ik online geweest, het klopt tevens ook dat de verbinding storingsgevoelig is.. Ben ik vadaag, doormiddel van een testje, achter gekomen..

Het kan redelijk maar toch:
Splitten dus!