ADSL + Vigor 2200e + Airport --> beveiliging?

Ik heb een adsl verbinding met airport en de vigor 2200E i.c.m. Alcatel Speedtouch Home modem. Al mijn computers (G4, iBook en iMac) hebben een airportkaart en 1 pc (XP) met een draadloze pci-kaart. De G4 en iBook draaien op 10.3.3 en de iMac op 10.2.8. Mijn basisstation (snow) wordt nergens gevonden door het Airport programma v.w.b het configureren. Heb wel overal verbinding en goed ook, dus dat is niet het probleem. Ik wil echter het draadloze netwerk beveiligen (WEP) maar kan dat nergens instellen want geen van de utilities vindt mijn ABS!

Wie kan mij hierbij helpen aub?

groet
Ray

Aangezien je computers allemaal een airportkaartje hebben zou ik de vigor er tussen uit halen die is dan eigenlijk overbodig zou je het toch willen blijven gebruiken kijk eens rond onder netwerken daar staat je antwoord er wel tussen. Ikzelf had ook de vigor maar die heb ik er tussen uit gehaald.

ik heb een mac-adres filter aangebracht, simpel en doeltreffend!

is niet erg handig dat je je BS niet kunt bereiken, draait hij DHCP of doet de vigor dat?

De vigor er tussen uit????

Waarom zou je dat doen dan? Die verdeeld toch de ip-adressen, of lul ik uit mijn nek nu…:wink:
Tevens heb ik aan die Vigor mijn netwerkprinter hangen…vandaar.

groet
Ray

DHCP hoeft ook niet! ik probeer te bedenken waarom je je BS niet kunt bereiken, probeer eens zonder de vigor en met een vaste kabel...

pieter

Pieter, wat bedoel je daarmee? Ben een redelijke leek op dit gebied.

In netwerk, vul ik bij Airport → TCP/IP niets in behalve using DHCP. De vigor doet volgens mij de rest…

groet
Ray

Dus gewoon vanaf bijv. iBook met netwerk kabel in Airport? Welke poort dan? Moet ik em dan eerst resetten o.i.d.?

sorry, vorig bericht was beetje warrig, had een regel niet gezien (mea culpa).

als DHCP aan staat op je Vigor dan klopt dat, is niks mis mee. heeft je BS een vast IP adres of een door de vigor verstrekt adres, of staat hij ook dhcp te draaien?

als je vigor uit staat kun je een aantal zaken uitsluiten.

Hoe zie ik wat wat doet? In de instellingen van de vigor staat dhcp geactiveerd. Of mijn BS een vast ip adres heeft weet ik niet, kan ik dat ergens zien?

Vigor kan alleen adressen uitdelen aan apparaten die met een kabel aangesloten zijn. je BS deelt op zijn beurt weer adressen uit aan je wireless apparaten. je moet de bs dus kunnen bereiken op het adres dat staat in systemprefs - netwerk - router

probeer es!

systemprefs-netwerk-router, kan ik niet vinden. Ik heb geen router ergens staan.

Aan de vigor zitten 2 uitgaande kabels, 1 naar netwerkprinter, 1 naar BS

[img:a4bbf7b324]http://home.wanadoo.nl/pieter-ellen/netwerk.jpg[/img:a4bbf7b324]

dus: netwerkvoorkeuren - interface aanklikken - configure

pieter

kijk hier http://www.xs4all.nl/helpdesk/abonnement/adsl/vigor/2200e/vigor_routeralc.html voor de instellingen voor de router en hier voor de instellingen airport : http://www.xs4all.nl/helpdesk/abonnement/adsl/airport/alcatel_macosx.html

ZO.. weltruste.....sorry. Had je niet goed begrepen. Daar staat bij 192.168.1.1. Moet ik dat invoeren bij de Airport Admin Util? Gedaan, met als password "public" maar kan niets vinden geeft ie aan.

en wat doe ik dan met de netwerkprinter?

zet de vigor eens uit en kijk welk adres je dan hebt, dan opnieuw proberen je BS te bereiken.

Als ik de vigor uitzet, alles blank maak onder manually en dan weer using dhcp pak krijg ik geen router adres.

dan staat er in je BS de optie aan dat hij slechts een koppeling is tussen je wired en wireless netwerken.

BS krijgt dan een IP van vigor, deze deelt normaal gesproken uit vanaf 192.168.1.2 tot 192.168.1.x.
kijk even welke adressen de andere computers hebben gekregen van de vigor. het ligt in het verlengde hiervan. als 192.168.1.2 en 192.168.1.3 en 192.168.1.5 zijn uitgedeeld aan je computers ligt het voor de hand dat je BS 192.168.1.4 heeft. Het zal in elk geval in de buurt liggen!

succes!

Ja daar had ik al naar gekeken, adressen liggen in de regio van 192.168.10 t/m .20. Al die adressen geprobeerd maar lukt me niet. V.w.b die koppeling, dat zou ik niet weten want kan dat nergens zien.

heb je de airport al een keer gereset? soms wil het uit en aan zetten wel eens helpen om de airport weer zichtbaar te maken.

succes ermee.

daan.