ADSL welke apparatuur?

Ik wil graag weten welke apparatuur ik aan moet schaffen als ik thuis een ADSL aansluiting krijg. Ik heb gehoord dat met een USB-modem lastig te werken is.

Ik wil aan de aansluiting een G4 500 met 10.2 en een laptop met win '98 hangen (misschien nog een 6500 met 9.1).

Nu vraag ik me af wat voor hardware ik hiervoor nodig heb. Het ADSL abonnement zal wel basic worden omdat het via het werk gaat.

Een USB-modem op de G4 en dan internet delen met de laptop. Of gewoon een speciaal modem aanschaffen van €300,- zodat er meerdere verbindingen mogelijk zijn.

wie geeft mij advies?

Hoi Igor,

Het makkelijkste qua aansluiten en gebruik is Ethernet modem/router, maar dat is ook duurder dan de usb variant. Je kan eventueel een tweedehands router/modem kopen.

En erg uitgebreid artikel, alles wat je nodig hebt:

http://www.MacOSX.nl/?p=showarticle&art_id=433

Ben zelf begonnen met de usb-modem, werkte best OK. Maar als je meerdere computers aan wilt sluiten is een modem/router echt een aanrader. Ik ben onlangs overgestapt op de modem/router van e-tech (zie zonnet-breedband-shop). Deze werkt perfect. Dus ik zou je aanraden ADSL te nemen ZONDER modem, en zelf de e-tech modem/router aan te schaffen. Je kunt ook de "multi PC modem" nemen van KPN BIJ je aansluiting, maar dan ben je wat duurder uit.

Veel succes met de keuze.

Ik heb een ethernet modem met een Draytek router 2200E en daar hangen vier computers aan. Werkt probleemloos!!!

Ik word soms wel eens een beetje MOE van alweer een forum topic over ADSL. De inkt van het ADSL artikel was nog maar nauwelijks droog of diverse leden gaan er wéér over beginnen. Niet erg bemoedigend als je probeert om zo duidelijk en volledig mogelijk te zijn! Of ben ik nu de enige die zich hieraan stoort? Nu ik toch aan het klagen ben: Waarom valt het me zo vaak op dat een topic doodloopt als er goeie tips worden gegeven. Is reageren op een antwoord zo veel gevraagd? De leden doen toch -soms heel veel- moeite om elkaar te helpen! Misschien een ouderwetse instelling, maar ik moet het toch even kwijt.