ADSL XS4ALL of DEMON

ik heb nu een fast adsl paket 1536 /256 Kbit p/s dit kost mij per maand EUR 86,10 waar van 52.15 naar xs4all gaat en de rest naar kpn

nou heb je bij demon een paket dat 21.10 goed koper is per maand

2048/512
65.00 per maand

dus nog sneller ook

nu is mijn vraag heeft iemand probleemen gehad met demon
en is het echt zo snel

want dan ga ik mijn paket op zeggen
en een demon pakket bestellen
[img:b71d459cfa]http://homepage.mac.com/marchel/jpg/jpgr/demon.tiff[/img:b71d459cfa]

Geloof me Demon rules. Er loopt een eerdere topic over providers waar ik Demon ook bij sta.

FF zoeken.

Hier Demon.

Er loopt mog meer kan het zo snel niet vinden maar Demon is goed. :innocent:

wat voor een paket heb jij ?

Abonnement: Demon DSL Metro 768/128 Modem: ADSL Type: ADSL Kosten eenmalig : € 140.67 Kosten maandelijks : € 45.38

Alle prijzen zijn in € en incl. BTW tenzij anders vermeld. Prijzen zijn vanaf bedragen en onder voorbehoud. Voor de exacte prijzen verwijzen wij naar de provider site.

Het is een pakket van 2 jaar geleden ongeveer. Naar mijn idee niet meer verkrijgbaar betaal 45.38 per maand. Service is goed bij Demon. Zelden Storingen. Als er onderhoud gepleegd moet worden krijg je ver van te voren bericht.
Ik ben een tevreden Demon. :wink:

Hier nog een forum link :wink:
www.macosx.nl/forum/

Omdat ik vanwege mijn verhuizing toch opnieuw ADSL moest aanvragen (telefoon verhuisde niet mee dus ADSL kan je dan ook niet meenemen), ben ik overgestapt van XS4all naar Demon. Scheelt per maand 15 euri, dus was wel de moeite waard dacht ik. Snelheid is nu 512/256 (demon), was 768/128 (XS4all)

De lager downloadsnelhei merk ik wel enigzins, daartegenover is de grotere uploadsnelheid is weer een duidelijk voordeel.

Het aansluiten bij Demon was een klein drama. Op gegeven moment kreeg ik bericht dat de aansluiting werkend was opgeleverd. Niet dus. Helpdesk gebeld, die op zich goed is, gratis en tot 11 uur open. Maar ze konden me niet helpen. Dan duurt het heel erg lang voor dat er actie wordt ondernomen om het probleem op te lossen. Bellen, schrijven, monteurs die zonder vooraankondiging aan de deur staan, verkeerde adviezen, schuld leggen bij andere partijen, lijnmetingen etc. Probleem is dat er vier partijen bij betrokken zijn (Demon, BBned, KPN en ik) . KPN denkt dat het probleem bij mij ligt, BBned denkt dat het bij KPN ligt, Demon denkt dat het bij BBned ligt. Ik vind dat het probleem bij Demon lag: zij moeten de partijen aansturen en daarin slagen zij niet. Er bleek een splitterkaart in de centrale kapot te zijn, het heeft ze meer dan een maand geduurd om erachter te komen terwijl ik dat al die tijd wist (van een monteur die gebeld had)

Maar goed, de aansluiting werkt nu prima en ik heb nog nooit storing gehad.

Grootste nadeel is dat je bij deze abonementen GEEN FACTUUR krijgt. Ik heb hier over gebeld en het antwoord is dat dit een consumenten produkt is en dat je daar dus geen factuur voor krijgt. Omdat je (als kleine zelfstandige) de BTW niet terugkrijgt en de kosten zonder factuur niet kan aftrekken is dit “goedkopere” abonement opeens helemaal niet meer zo voordelig…

Als ik dit allemaal geweten had was ik lekker bij XS4all gebleven.

XS4all: goede service, veel extra’s (onder andere e-mail forwarden, erg goede spamfilters) elke maand factuur zoals het hoort
Demon: snellere upload, onbeperkte mailbox, “goedkoper”

Let wel op.

Als ik het wel heb levert Demon ADSL (alleen) via BBNed en niet via KPN. Wil je overstappen dan moet je een vrije lijn hebben. Dan moet je dus eerst je xs4all - MX-stream van de lijn af hebben en dan pas kan de verhuizing plaatsvinden. In de tussentijd heb je geen internet via ADSL. En dat kan nog best een paar weken duren.

Wat vaak bij verhuizing wordt geadviseerd is een extra telefoonlijn nemen die je voor een jaar moet betalen. Maar daarmee ben je je voordeel al snel weer kwijt. Zoals vaker: al die aanbiedingen gaan aan de neus van de trouwe klant voorbij.

Ik weet niet of ik bovenstaande helemaal precies heb (alles verandert met de tijd) maar er liggen zeker een paar vette adders in het gras.

:x

Da adder die ze bij mij gelegd hebben heb ik nooit betaald. ;)

[quote:46800553e1="Urbin"]Da adder die ze bij mij gelegd hebben heb ik nooit betaald. ;)[/quote:46800553e1]

Nee, maar jij bent ook niet verhuisd… Als je al ADSL op je telefoonlijn hebt zitten van *PN dan kun je er geen tweede naast krijgen. Het kan ook niet overgezet worden. Je moet gewoon eerst een niet werkende lijn hebben waar alleen maar telefonie over loopt voordat je aanvraag in behandeling kan.

Ik heb ooit eens uit alle macht geprobeerd om naar Cistron over te stappen (sneller, beter, goedkoper en geen *PN en geen gezeur met een haperende factureringsafdeling die je zonder bericht afsluit). Maar dat was alleen maar met ingewikkelde ingrepen zoals hierboven beschreven mogelijk.

Ik heb nog steeds ISDN en Basic ADSL van XS4all en heb er in de afgelopen drie jaar nog nooit uitgelegen (behalve de afsluiting dan :expressionless: )

ja ja dus ik lees zo`n beetje even veel voors als nadelen

ik denk dat ik gewoon even mijn kontract uit zit
bij kpn de adsl laat afsluiten
zo lang ik zonder zit even op de buurmans draadloze netwerk in loggen
( met zijn toestemming )
en dan lekker demon aan vragen
is goed koper en sneller en als het eemaal werkt evven goed

[quote:9485894550="marchel"] ik denk dat ik gewoon even mijn kontract uit zit bij kpn de adsl laat afsluiten zo lang ik zonder zit even op de buurmans draadloze netwerk in loggen [/quote:9485894550]

Das mooi dat dat kan want het kan wel ff gaan duren. Als ik het goed heb kunnen ze de AANVRAAG pas in behandeling nemen als de lijn vrij is. Dus dan duurt het nog twee maanden, als allles goed gaat.

Als je een modem voor MXstream hebt moet je die nog wel anders instellen. Zie http://www.wintervorst.com/

[bewerk] ik zie dat je een modem gratis geleverd krijgt, dus dat is ook niet meer nodig [bewerk}