ADSL zonder PPTP-GUI

Ik bel op m'n ADSL-lijn altijd in via pptp-gui. Bij XS4All heb ik een goede handleiding gevonden voor gebruik daarvan. Maar handig is pptp-gui niet. Kan het ook zonder? Ik ga ondertussen zelf zoeken maar ik verwelkom iedere ervaringsdekundige. Is toch vreemd dat je een tunnel builder nodig hebt en dan ook nog de enige, die ook nog eens zegt: "Steop PPTP-GUI".

Kan dat handiger?

Het is idd niet nodig om die tunnel builder te gebruiken. Dat is een restrictie wat, dacht ik, in het modem zit. Welk merk modem gebruik je? waarschijnlijk Alcatel.

Ga naar de volgende site:
http://weethet.nl/dutch/adsl_mxstream_alcatelhack.php

mocht je er niet uitkomen dan mag je mij emailen en als je in de buurt van Bussum woont dan heb ik je modem zo even aangepast. Je modem heeft een aanpassing nodig! en dan heeft ie daarna een open verbinding met het internet!

dafas647@hotmail.com

Zoek eens in het forum man, er lopen al 27 andere draadjes over.

gewoon pptp gui intikken.
http://forum.macosx.nl/search.php?mode=results

Ik heb, voordat ik mijn Alcatel heb gehackt, een tijdje met Digitunnel (zoek zelf even op Versiontracker of MacUpdate) gewerkt. Prijzig maar goed. Modem hacken is toch [i:bd421d3abf]the way to go[/i:bd421d3abf] lost al je inbelproblemen op.

Of een multi-pc modem nemen :)

Ik heb ook gewoon een routertje gekocht, maar dat staat ook al in die andere 27 of meer draadjes over dit onderwerp.

[quote:72b6099862="hydro"]Ik heb ook gewoon een routertje gekocht, [/quote:72b6099862]

Helemaal mee eens, routertje van edimax bij mycom gehaald voor 35 euro.
1 keer instellen en in de systeemvoorkeuren alles op automatisch zetten → klaar.

Een router is simpelweg de makkelijkste oplossing denk ik.

:apple: Robsappeltjes :apple:

oplossingen:

1. modem hacken en dan je modem als ‘router’ laten fungeren
    of
  2. router aanschaffen >> netwerk
    of
  3. multi pc modem >>zoiets als 1/2 :s makkelijkste is voor de leek 2, goedkoopste is natuurlijk 1.

@ HIMAC: Dat is een vriendelijk aanbod! Mag ik er gebruik van maken? Ik woon in Apeldoorn maar ik heb er graag een reisje voor over. Stuur me even een pb als je wil. Ik neem eeen fles voor je mee.

@ de anderen: Bedankt voor jullie linkjes. Ik heb een Alcatel Touch Home en de meeste URL’s die jullie geven heb ik weleens op m’n scherm gehad maar ik ben niet zo’n technicus en het koude zweet breekt me al snel uit bij dat soort ingewikkelde shit.

@ Hydro: Ik weet dat dit onderwerp al 28 keer is langsgeweest maar als ik het niet gepost had, dan had HIMAC nooit z’n aardige aanbod gedaan. De titel was vrij duidelijk dus je kon het ook gewoon overslaan. :wink: