adsl-zonnet MacOs9.2.2.

Sinds kort heb ik een adsl-zonnet-family-aansluiting met e-tech v2 modem. Ook heb ik een iMac g3 met MacOs 9.2.2..

Problemen zijn: Vaak kan ik geen post verzenden.
Soms kan ik geen post ontvangen.
Soms heb ik geen internet-verbinding.
Dit terwijl de lampjes op de modem wel branden!

Wie weet wat de oorzaak is???

Alvast bedankt,

:finderoud: Jaap :finderoud:

Ik zou gewoon even een mailtje sturen naar Etech (als je modem het doet, anders even bellen). De medewerkers daar zijn bijzonder welwillend maar de enige pech die je hebt is dat de helpdesk op onmogelijke tijden geopend is. Ik had problemen met een usb-modem onder macosx maar dat is door de heren van Etech bijzonder goed opgelost nadat ze me een ethernetmodem (tegen een kleine meerprijs na omruiling) hadden aangeboden. Sindsdien, ik meen april 2003, heb ik slechts 1 x een storing gehad en dat lag bij zonnet zelf. Van zonnet hoef je op gebied van ondersteuning niets te verwachten want daar zitten mensen op de helpdesk die van de mac geen verstand hebben! Die lezen alles op uit een boekje en mocht er bij jou iets anders staan op je monitor dan dat zij in het boekje hebben staan raken ze in paniek! Dus zonnet NIET bellen, dat is zonde van je centen! Alles proberen op te lossen met Etech.

Bedankt: mail is verstuurd, maar telefonisch hebben ze me nog niet kunnen helpen!

Als de verbinding wegvalt (‘netwerk hangt’ zegt itunes) moet ik herstarten.
Stevige post kan ik ook niet via het web verzenden!
En post ontvangen kan niet tegelijkertijd met internetten.

Wie weet wat de oorzaak is???

Alvast bedankt,

:finderoud: Jaap :finderoud:

:finderoud: Misschien is de laatste reactie van E-tech wel interessant: "Normaliter werkt OS 9 goed. Heeft u eventueel de mogelijkheid te upgraden naar OS X? Wij kennen dit probleem niet. Eventueel kunnen wij u de mogelijkheid bieden uw ADSL modem om te ruilen voor een ethernet modem/router 1poorts. Voor de installatie daarvan heeft u geen drivers nodig, alles verloopt via de standaard ingebouwde netwerk kaart van uw MAC. De meerprijs van deze upgrade is 35 euro. Indien u dat besluit, dient u uw modem compleet retour te sturen". :finderoud:

zeker doen!!

opgelost...jongens nog bedankt... :finderoud: :finderoud: :finderoud: