adsl zonnet macos9

Sinds kort heb ik een adsl-zonnet-family-aansluiting met e-tech v-2 modem. Ook heb ik een iMac g3 met MacOs 9.2.2..

Problemen zijn: Vaak kan ik geen post verzenden.
Soms kan ik geen post ontvangen.
Soms hek ik geen internet-verbinding.
Dit terwijl de lampjes op de modem wel branden!

Wie weet wat de oorzaak is???

Alvast bedankt,

:finderoud: Jaap :finderoud:

[quote:042b723aed="jabikdeboer"]Sinds kort heb ik een adsl-zonnet-family-aansluiting met e-tech v-2 modem. Ook heb ik een iMac g3 met MacOs 9.2.2..

Alvast bedankt,

:finderoud: Jaap :finderoud:[/quote:042b723aed]

Soms helpt het als je de modemkabel even uit de modem haalt en er weer opnieuw inzet. Dan zoekt de mac de verbinding weer opnieuw. Overigens verbreekt de modem de verbinding zodra je mac in de sluimer staat, omdat hij dan te weinig stroom krijgt. Ik heb Zonnet gebeld met dit probleem en die adviseerde mij contact op te nemen met E-Tech. Daar kon ik tegen bijbetaling van 59 euro (in mijn geval 69 euro, omdat ik de verpakking niet meer had) omruilen voor een ethernet-modem. En dat kan ik je van harte aanbevelen. De internetverbinding wordt er zelfs sneller van en zodra je mac is opgestart heb je verbinding. Ook in de sluimer.

[quote:0269bbe9cd="jabikdeboer"]Sinds kort heb ik een adsl-zonnet-family-aansluiting met e-tech v-2 modem. Ook heb ik een iMac g3 met MacOs 9.2.2..

Alvast bedankt,

:finderoud: Jaap :finderoud:[/quote:0269bbe9cd]

Soms helpt het als je de modemkabel even uit de modem haalt en er weer opnieuw inzet. Dan zoekt de mac de verbinding weer opnieuw. Overigens verbreekt de modem de verbinding zodra je mac in de sluimer staat, omdat hij dan te weinig stroom krijgt. Ik heb Zonnet gebeld met dit probleem en die adviseerde mij contact op te nemen met E-Tech. Daar kon ik tegen bijbetaling van 59 euro (in mijn geval 69 euro, omdat ik de verpakking niet meer had) omruilen voor een ethernet-modem. En dat kan ik je van harte aanbevelen. De internetverbinding wordt er zelfs sneller van en zodra je mac is opgestart heb je verbinding. Ook in de sluimer.

Okee, bedankt. Dat ga ik zeker doen. Maar niemand heeft precies dezelfde klacht als ik heb. E-tech "kent dit probleem niet". Overigens liep mijn imac vroeger wel eens vast wanneer ik schwitchte van mail naar internet en weer terug. Maar alleen al als een ethernet-modem meer snelheid zou geven is het de moeite waard. Groet van :finderoud: Jaap :finderoud:

Misschien is de laatste reactie van E-tech wel interessant: "Normaliter werkt OS 9 goed. Heeft u eventueel de mogelijkheid te upgraden naar OS X? Wij kennen dit probleem niet. Eventueel kunnen wij u de mogelijkheid bieden uw ADSL modem om te ruilen voor een ethernet modem/router 1poorts. Voor de installatie daarvan heeft u geen drivers nodig, alles verloopt via de standaard ingebouwde netwerk kaart van uw MAC. De meerprijs van deze upgrade is 35 euro. Inidien u dat besluit, dient u uw modem compleet retour te sturen". :finderoud:

Misschien is de laatste reactie van E-tech wel interessant: "Normaliter werkt OS 9 goed. Heeft u eventueel de mogelijkheid te upgraden naar OS X? Wij kennen dit probleem niet. Eventueel kunnen wij u de mogelijkheid bieden uw ADSL modem om te ruilen voor een ethernet modem/router 1poorts. Voor de installatie daarvan heeft u geen drivers nodig, alles verloopt via de standaard ingebouwde netwerk kaart van uw MAC. De meerprijs van deze upgrade is 35 euro. Inidien u dat besluit, dient u uw modem compleet retour te sturen". :finderoud: