Advies bij kopen van een tweedehands mac.

Hoi

Ik wil voor het eerst een mac kopen en heb er de balle verstand niet van.
Ik werk met grafiese programaas zoals photoshop op de win pc en wil dat nu op de mac gaan doen.
Ik heb verschillende mac’s tweedehands gezien en nu is de vraag was het beste.

PowerMac DUAL G4 “Digital Audio” *2 x 533 MHz Motorola PowerPC G4 processor…

of

PowerMac G4 Quicksilver (in prima conditie): - 733 Mhz -Cd brander -harddis…

vraag vanwegen de de enkele en DUAL G4

voor grafische programma's kan je het beste een dual processor kopen,... hangt er natuurlijk wel vanaf voor welk geld en wat er allemaal inzit.

maar dingen als geheugen en een brander zijn makkelijk up te graden…
(al is geheugen op dit moment niet heel erg goedkoop)

HS-L

Ik zou toch eerder voor die 733 Quicksilver gaan dan voor die 2*533.

Die Quicksilver is net even een slagje moderner dan die dualprocessor.

Veel programma’s maken géén gebruik van die dualprocessor en zelfs Photoshop maakt er maar beperkt gebruik van. In veel gevallen zal de snelheidsbeleving (bijvoorbeeld in de finder) dus hoger zijn dan met de dual processor.

Puur uit nieuwsgierigheid. Waar ben je van plan om je tweedehands mac te gaan kopen?

[quote:250186fa9e="KarelWillem"]Ik zou toch eerder voor die 733 Quicksilver gaan dan voor die 2*533.

Die Quicksilver is net even een slagje moderner dan die dualprocessor.

Veel programma’s maken géén gebruik van die dualprocessor en zelfs Photoshop maakt er maar beperkt gebruik van. In veel gevallen zal de snelheidsbeleving (bijvoorbeeld in de finder) dus hoger zijn dan met de dual processor.[/quote:250186fa9e]
mhmm das niet helemaal waar hoor… mijn dual 500 is met veel dingen sneller dan mijn powerbook 1ghz zeker met grafische programma’s en wat je vergeet is dat [b:250186fa9e]heel[/b:250186fa9e] OSX gebruikt maakt van een 2e processor… :slight_smile:
en zoveel moderner is de 733 niet,… de FSB (bussnelheid) is net zo snel.
dus ik zo echt voor de dual 533 gaan :slight_smile:

Het zijn allebei fijne machines kwa snelheid zullen ze elkaar niet veel ontlopen.

Dan kan je het laten afhangen van andere zaken, zoals hoeveel geheugen zit erin, wat voor harddisk, videokaart etc. Kies gewoon die waar je het meeste waar voor je geld krijgt.

Kijk ook eens bij barefeats
(bedenk wel dat OSX en de meeste programma’s inmiddels beter omgaan met meerdere processoren )

Heeft iemand een beschrijving van hoe je Photoshop CS2 moet instellen om gebruik te kunnen maken van je twee processoren in een PowerMac G5?

Ja,.. hier:

http://www.adobe.com/support/downloads/product.jsp?product=39&platform=Macintosh

Staat in het rijtje downloads ‘CS’.
Je moet wel even een Adobe ID aanmaken. Dan kun je het binnensleuren.

Volgens mij heb ik bij jou in de klas gezeten! Grafische MTS Utrecht.
Een jaartje maar,… daarna werd ik er in één zwiep afgetrapt… en is het nooit meer echt goed gekomen.

Bart