Advies gevraagd bij de aankoop van een muismat

Gekke vraag misschien, maar ik zou een goede muismat willen kopen. Heb momenteel een muismat van Allsop, doch mijn muisaanwijzer maakt de wildste sprongen. Echt te wijten aan de mat zelf. Aan wat moet een goede mat voldoen ?

mijn ervaring is dat een optische muis, beter werkt zonder mat.

blijkbaar wel, maar het polssteuntje heb ik nodig.

zijn er geen losse pols steuntjes te koop?

Dat je muis van die gekke sprongen heeft niets te maken met de toplaag van de mat maar met de afbeelding. Snij de muismat voorzichtig aan een kant open en haal de afbeelding eruit. Hoe reageert dan de muis? Vorig jaar hadden we heltzelfde probleem en hebben dit jaar de afbeelding aangepast en het probleem is nu opgelost.

Ik heb altijd van die muismatten met zo'n soort nylon / tricot achtig spul dat naar verloop van tijd aan de randen loslaat. Bij die matten doen mij muizen het altijd perfect. Weet niet of je nu een harde/glimmende bovenkant hebt op je mat, maar daar ligt het bijna altijd aan. Anders moet je proberen om de ondergrond uit de mat met polssteun te slopen en er een nieuwe met een prettiger oppervlak in te plakken...

Is wel voor het eerst dat ik iemand hoor met muismat problemen die hij zelf niet kan oplossen overigens… : )

Edit: lijkt me dat je muis het hier naadloos op moet doen… toch? En dat voor €12,95.

wou enkel advies van anderen

Een polssteun is i.d.d. absoluut funest voor de houding van je hand.

Misvatting nummer 1 dat dat RSI zou helpen voorkomen.

Ik heb in het verleden diverse goedkope en dure muismatten gehad en echt geweldig was het nooit. Sinds een jaar of twee maak ik echter gebruik van een A4 snijmat en daar ben ik zeer tevreden over. Werkt goed voor zowel optische als bolletjes muizen en is onverwoestbaar, ik ben bang dat ik voor altijd met de zelfde mat zal moeten werken. Ze zijn te koop in hobby en kantoor artikelen winkels.

Ik heb zo'n beetje alle muismatten gehad die je kunt krijgen (ik overdrijf niet). Er is er maar een waar ik blij mee was:

Steelpad S&S

:slight_smile:

Ik heb een stapel ronde muismatten bij ikea gekocht a 50 cent per stuk. Perfect!

[quote:3778ecd94a="AllStar"]Ik heb zo'n beetje alle muismatten gehad die je kunt krijgen (ik overdrijf niet). Er is er maar een waar ik blij mee was:

Steelpad S&S

:)[/quote:3778ecd94a]

Samen met de razors zijn dat ongeveer wel de beste matten op de planeet denk ik :smiley:

Als ik er zelf ooit nog 1 zou kopen zou het ook die steelpad zijn.

Ik zou voor een Steelpad gaan. Heb er een op m'n Windows PC en werkt perfect.

Polssteunen zijn echt kut, die dingen kunnen beter polsslopers genoemd worden. Ik zou als ik jou was een goede optische muis kopen waarbij je geen muismat nodig hebt, zoals de Mighty Mouse.

Lekker zo'n mighty mouse. Helemaal plat. Volgens mij is die niet zo RSI -verkomend.