Advies gevraagd DSL

Ik sta op het punt op een DSL verbinding te nemen (www.plex.nl). Op dit moment heb ik een G4 400mhz. De DSL verbinding moet binnenkomen in de woonkamer en mijn G4 staat een etage hoger. Mijn PS2 staat ook in de woonkamer en daar wil ik binnenkort ook mee online.

Het liefst zou ik een draadloos willen. Kan iemand uit eigen ervaring vertellen of ik nu wel of niet een Apple Airport extreme BS of bv een ander goedkoper merk (wel de 802.11g standaard) moet kopen. Is het verstandig om een router met ingebouwd modem en switch te kopen of toch maar alles los. Welke kaart voor draadloze verbindingen behalve de Airport kan nog meer in een G4?

Welk merk randapparatuur raden jullie aan?

Alvast bedankt

hey maranello,..

er zijn al een heleboel topics die precies dezelfde vraag bevatten.
als je de zoekfunctie gebruikt moet het je vast lukken om meer informatie te krijgen!

succes

HS-L

HS-L,

Ik heb gezocht maar nergens een bevredigend antwoord gevonden. Vandaar dat ik toch deze vraag geplaatst heb.

[quote:f8adfd645c="Maranello"]Het liefst zou ik een draadloos willen. Kan iemand uit eigen ervaring vertellen of ik nu wel of niet een Apple Airport extreme BS of bv een ander goedkoper merk (wel de 802.11g standaard) moet kopen.[/quote:f8adfd645c]

Je hoeft inderdaad niet persee een Apple Airport te kopen voor 802.11b of 802.11g. Maar aangezien jij ook met je PS2 online wilt (beneden) is een Airport White of Airport Extreme wel handig, aangezien daar ook nog een extra (niet-draadloze) poort in zit, die je dus handig voor je PS2 kan gebruiken. Er zijn misschien ook wel goedkopere merken die dit hebben.

[quote:f8adfd645c=“Maranello”]Is het verstandig om een router met ingebouwd modem en switch te kopen of toch maar alles los.[/quote:f8adfd645c]

Je moet gewoon een normale modem/router kopen (SpeedTouch 510 bijvoorbeeld), die plug je in je Access Point (bijvoorbeeld je Airport) en klaar.

[quote:f8adfd645c=“Maranello”]Welke kaart voor draadloze verbindingen behalve de Airport kan nog meer in een G4?[/quote:f8adfd645c]

Nou, eigenlijk alle standaards kun je gebruiken in je G4, dat zijn 802.11b en 802.11g (ja, en Bluetooth natuurlijk).

Houdt er wel rekening mee dat een airport basisstation geen PPTP ondersteunt. Dan is de combinatie van een modem/router met airport basisstation wel mogelijk, je gebruikt dan het airport basisstation als wireless accesspoint. Overigens zou je ook een ander merk kunnen nemen, bijvoorbeeld een alcatel 570. Dat is een 3 in 1 apparaat, modem/router/wireless accesspoint. Werkt echter alleen met 802.11b. ik ga het komende week bij een kennis van mij met een iMac installeren en laat wel weten hoe het werkt. De prijs is 135 euro ex btw bij de speedtouchdsl shop van alcatel. Een stuk goedkoper dan een los modem/router met een airport basisstation.

hallo,

volgens mij als je kijkt op de site van linksys.com kan je een oplossing vinden voor jou probleem.
Zei hebben een oplossing voor je PS2 en je draadloosnetwerk.

sucses.

goofyboy

nieuw, en leuker dan WiFi is verbinding maken via het stopcontact. Zie http://www.wifishop.nl/ klik op "homeplug"

alhoewel, als je over een tijd een Powerbook koopt wil je toch airport…

vorige week stond er een stukje over in de NRC. Schijnt goed te werken, en kan niet afgeluisterd worden, in tegenstelling tot WiFi.

Zelf gebruik ik momenteel een "Draytek Vigor 2600 WE". Eén apparaat wat op ADSL inlogt, mijn draadloze router en firewall is en nog vier LAN-poorten op het apparaat zelf heeft. Deze is 802.11b. Werkt prima samen met mijn draadloze TiBook G4 en draadloze Windows 2000 notebook en LAN-connected XP-notebook. 8)

Voor het komend kwartaal staat bij http://www.draytek.nl/ de opvolger klaar 2600G-serie met 802.11g (Airport Extreme) zodat deze mijn nieuwe PowerBook met Airport Extreme aankan.

Redenen die [b:1281d91a6d]ik[/b:1281d91a6d] ook erg van belang acht los van dat [i:1281d91a6d]het werkt[/i:1281d91a6d] :
• Ze hebben een goede NL-website met veel informatie en ondersteuning
• Regelmatige firmware updates

Bedankt voor jullie reacties, ik ga jullie adviezen zeker gebruiken.