Advies gevraagd: Goede scanner voor Jaguar

Hoi,

Ik ben op zoek naar een goede scanner met de volgende extra mogelijkheden:
• ook dia's scannen
• firewire aansluiting
• Jaguar compatible
• kwaliteit moet goed zijn in deze prijsklasse: mag tussen 250 en 450 euro excl. BTW

Kunnen jullie me helpen? Ik heb nu een oude Agfa Studiostar en Nikon Coolscan III op SCSI maar dat werkt niet onder Jaguar ondanks de Adaptec 'extensie'. daarbij komt dat de nieuwere weer wat sneller zijn en dat kan ik goed gebruiken.

Dank alvast!

Paul

P.S. Eeeeeeh, ik begrijp dat er niet veel firewire scanners zijn? Zo niet, dan maar een usb-tje he?

Paul

De Epson Prefection 2450 Photo is een goede voor zijn prijs.

Ook ik heb gelezen dat dit een goede scanner is voor de prijs. Verwacht echter niet dat je van dia's(en andere doorzichten) een betere scan kan maken als met een Coolscan III. Misschien toch even kijken of er een Silverfast driver in OSX is. IK draai overigens wel mijn scanners onder X,zonder problemen en met scusi.

beste Torz.

De Nikon Coolscan is een van de beste diascanners in zijn prijsklasse, het is dus aan te bevelen om daarmee onder OS 9 te blijven werken.
Betaalbare flatbed scanners met een dia module kan ik je absoluut afraden omdat de scankwaliteit ver onder de maat blijft.

succes.

Ik weet niet of 'ie nog geleverd wordt, maar ik ben erg blij met mijn Epson Perfection 1240 U photo. Met bijgeleverd dia-opzetstuk. Snel en zeer goed!

[quote:post_uid0="MacX"]beste Torz.

De Nikon Coolscan is een van de beste diascanners in zijn prijsklasse, het is dus aan te bevelen om daarmee onder OS 9 te blijven werken.
Betaalbare flatbed scanners met een dia module kan ik je absoluut afraden omdat de scankwaliteit ver onder de maat blijft.

succes.[/quote:post_uid0]
Dat hoef je mij niet te vertellen,dat weet ik ook wel.
Paul heeft zo'n ding.Ik zou hem ook niet weg doen.Er zijn wel betere maar dan val je echt in de prijzen!

Ik gebruik een Epson Perfection 1650 Photo. Alleen geen firewire, maar een perfect apparaat. Ik ben er zeer tevreden mee en werkt perfect onder X.2

Ik heb net de Epson Perfection 1260 Photo gekocht met dia- en filmadapter. Geen firewire maar USB, werkt perfect met twain 5 en uitstekende software van Epson. Goede resultaten voor een zeeeeer schappelijke prijs, 100€ excl. BTW

Succes

Hans Flick

Ik hoor zulke goede berichten over de coolscan: gek genoeg krijg ik altijd van die 'overstraalde' scans: tussen 2 partijen kleur (vaak licht en donkerder) gaan de lichte partijen overstraling geven in de donkere. Eijegenlijk ben ik nooit zo happy geweest met de Coolscan. Silverfast heb ik geprobeerd, maar Photoshop is perfect gecalibreerd met de scanner voor drukwerk: eng om zo'n Silverfast nu te kopen. Maar misschien heb je gelijk. Toch Silverfast gaan calibreren dan maar.

Greetz,

Paul

Zelf heb ik een Microtek Scanmaker 8700 met zowel usb als firewire en heb van de jongens van microtek ook de beta versie van hun scansoftware na een bericht gestuurd te hebben gekregen. Werkt perfect en ja met meerdere dia modules. Voor mij een echte aanrader en ja het is een top scanner sinds linotype #### er niet meer is voor X is dit de scanner, althans voor mij. :D  :D  :D