advies gevraagd mbt batterij macbook

Hoi,

Ik heb eergisteren mijn nieuwe macbook 2gHz binnen gekregen Yeeehaaaah!!!
Nu hoorde ik dat het verstandig is om bij veelvuldig thuisgebruik (dus aan de oplader) De batterij er uit te halen. Dit zou dan goed zijn voor de levensduur van de batterij…

Kan iemand dit bevestigen of ontkrachten?

Groeten, Arn

Onzin.

Ik werk al jaren met PowerBooks en nu met een MacBook.
Gaat prima!

Het enige waar je rekening mee moet houden is om ±1 keer per maand de batterij volledig leeg te laten lopen en daarna volledig op te laden.

ontkrachten! zeker omdat je adapter vastzit mbv MagSafe. Die kan er wel eens per ongeluk uitschieten, en als je dan geen batterij in je MacBook hebt zitten doe je je Mac schade aan. Je zal ook wel merken dat je het fijn vindt zo nu en dan je Mac ff te ontkoppelen van stroom en lekker vanaf de bank te internetten, aan de keuken tafel muziek te luisteren.

Volg gewoon het advies van huinkroese op en zorg voor wat “battery management” een programma als CoconutBattery kan daar enorm behulpzaam in zijn

Ik laad hem altijd helemaal op en laat hem dan weer helemaal leeg lopen door er mee te werken. Ik probeer de oplaad cycles ook zo lang mogelijk te maken en niet tussentijds te onderbreken.

Mijn iBook batterij is nu al 2,5 jaar oud en hij haalt nog steeds 3-4 uur licht werk verzetten zoals mailen surfen en muziek luisteren

[quote:a8ad2bd9f4="arn"]Dit zou dan goed zijn voor de levensduur van de batterij.... [/quote:a8ad2bd9f4] Absoluut ONZIN.

Een accu niet gebruiken maakt hem juist slapper… De binnenkant van de accu moet in beweging blijven, daar blijft hij juist goed van… gewoon gebruiken en opladen wanneer jij wilt, dus ook gewoon soms een beetje laden of ontladen als dat zo uitkomt, en af en toe een helemaal leeg laten gaan en volledig opladen…

[quote:73389b704d="jspr"]Ik probeer de oplaad cycles ook zo lang mogelijk te maken en niet tussentijds te onderbreken.[/quote:73389b704d] Zo werkt dat niet hoor... het maakt geen mieter uit hoe lang hij aan de lader gaat. 2 keer half opladen wordt namelijk gewoon voor 1 cycle gezien, en 10 keer voor een tiende ook. Gewoon laden wanneer het kan, en eraf wanneer je weg moet.

[quote:75b30abd3c="unSOUND"]Gewoon laden wanneer het kan, en eraf wanneer je weg moet.[/quote:75b30abd3c]

Dat doe ik ook wel, en ik ga echt niet zitten wachten tot de batterij vol is als ik toevallig weg moet. Ik probeer alleen het “stukjes” opladen te voorkomen.

[quote:811405ddfb="jspr"]Ik probeer alleen het "stukjes" opladen te voorkomen.[/quote:811405ddfb] Maar dat is dus volstrekt onnodig, omdat het niks uit maakt.

http://www.apple.com/batteries/

Dat wist ik dus niet omdat ik altijd gehoord heb dat het "slecht" zou elk soort accu/batterij zou zijn.

Bedankt voor de tip in ieder geval :slight_smile:

Dank jullie voor alle goede tips!!!!!!!!!!!!!

Groeten, Arn