advies gevraagd over flatscreen

Ik ben het wachten op een imac G5 zat.(Geld brand in mijn zak) Ik heb dus besloten om een nieuwe G5 te kopen. Wat mij tegenstaat is de waarschuwing dat mijn Toshiba 20 inch 3:4 LCD niet behoorlijk zal werken met de nieuwe G5. Ik heb jammer genoeg geen geld om een dure Apple LCD te kopen. Mijn vraag is dus: is het inderdaad af te raden met een ander merk LCD te werken, is er een goedkoper alternatief voor de 20 inch LCD van apple. Bijvoorbaat dank voor de reactie, Jeroen

Sony en LaCie hebben goeie schermen. Bij sony ff prestaties bekijken, hebben range van 'goedkoop' tot duurder.

ik heb op de apple waar ik het meest op werk inderdaad een apple display mijn tweede scherm op die machine is gewoon mijn oude pc scherm z`n helle grote kast om een 17" scherm werkt erg goed volgens mij maakt het niet uit wat voor scherm je aan je apple hangt voor je apple dan kijk wat je ogen betreft merk ik dat een apple display nog het lekkerst kijken is

Ik heb een Hyundai L17T LCD 4:3 als 2e scherm aan mijn powerbook titanium. Werkt prima want die gebruik ik ook als tv. De G5 past zich volgens mij automatisch aan aan het scherm wat er aanhangt.

Mijn geld brand ook in mijn zak voor de nieuwe G5 maar ik wacht toch nog maar even op de nieuwe Apple schermen (of ieder geval t/m 28 juni).

Sony SDM-HX93 en zeer tevreden, maar de overgang van CRT naar LCD was wel even wennen.

Ik weet niet welke maat je zoekt, maar hou er rekening mee dan 19 inch dezelfde resolutie heeft als 17 inch en op de 19 dus alleen alles groter is, maar niet scherper.

FORMAC!!!!!

Displays die goedkoper zijn dan die van Apple, maar qua design deze het beste benaderen. Kwaliteit is goed (worden ook in de grafische industrie gebruikt).

[quote:7545db5e86="MacBjorn"]FORMAC!!!!!

Displays die goedkoper zijn dan die van Apple, maar qua design deze het beste benaderen. Kwaliteit is goed (worden ook in de grafische industrie gebruikt).[/quote:7545db5e86]

niet doen, niet doen, niet doen :cry: :cry: :cry:

Bagger!

Natuurlijk werkt jou samsung scherm prima op de g5,al is de kwaliteit van een apple cinema scherm beter,het samsung scherm zal het evengoed doen als het nu op de windows pc doet,of nog beter,dus lekker houden dat scherm,eerst eens rustig gaan aftasten met het scherm,ben je dan ontevreden koop je een ander scherm....je hebt geen geld teveel mag ik hopen dat je iets wegdoet wat het nog prima zal doen... :x

[quote:91262cf4b4="Pieter Floris"][quote:91262cf4b4="MacBjorn"]FORMAC!!!!!

Displays die goedkoper zijn dan die van Apple, maar qua design deze het beste benaderen. Kwaliteit is goed (worden ook in de grafische industrie gebruikt).[/quote:91262cf4b4]

niet doen, niet doen, niet doen :cry: :cry: :cry:

Bagger![/quote:91262cf4b4]

:? ok, ok niet doen dus… Maar waarom niet dan??

als je op de macosx.nl voorpagina op shop drukt daar staan ook schermen die veel weg hebben van de apple display of deze net zo goed zijn weet ik niet

Mmhh, met de Formac-displays is (naar mijn weten) niets aan de hand. Een kennis van mij heeft een 19 inch en gebruikt deze dagelijks in zijn ontwerpbureau.

Ik heb tot dusver geen alarmerende berichten gehoord over de Formac displays, en deze schermen zijn al een hele tijd op de markt.

De bezwaren tegen de formac schermen is de service geboden door formac bij gebreken,die als ik het mag geloven diep onder de maat is

[quote:1c2e7ccac2="J.Roest"]Wat mij tegenstaat is de waarschuwing dat mijn Toshiba 20 inch 3:4 LCD niet behoorlijk zal werken met de nieuwe G5. [/quote:1c2e7ccac2]

Waarom zou dat scherm niet werken dan?

[quote:961da9538d="makelthedevil"]De bezwaren tegen de formac schermen is de service geboden door formac bij gebreken,die als ik het mag geloven diep onder de maat is[/quote:961da9538d]

Als dat zo is dan zou ik zowiezo kopen bij een vakhandelaar die in geval van gebreken een nette oplossing kan zoeken. Dus niet eentje die zegt ‘bel Formac maar’.
Als ik een flatscreen zou willen kopen dan zou ik deze ook eerst in actie willen zien ivm dode pixels.

De vraag blijt wel of niet doen een display van Formac.

Ik moet zeggen dat het prijs verschil erg aanlokkelijk is. Maar als je om de haverklap problemen hebt is dat niet leuk natuurlijk.
Aan de andere kant vind ik als je iets koopt moet het goed zijn en zo niet moet je terug kunnen gaan naar diiegene waar je hem gekocht hebt.

Zelf wil ik ook gaag een extra scherm aanschaffen voor mijn powerbook en kwam zo uit bij de formac displays deze hebben een goede prijs kwaliteit verhouding vind ik. En was bijna over gegaan tot het aanschaffen van een display. Maar begin na het lezen van deze topic toch weer te twijfelen

Kortom,ik ben toch benieuwd naar wat meer gebruikers ervaringen met de display’s en bij welke dealer ik het dan het beste terecht kan

Ik vind het spijtig dat Apple alleen breedbeeldschermen 20 inch maakt. Een 4:3 20 inch zou voor mij interessanter zijn: grotere letters en een duidelijk leesbaar A4 blad op mijn scherm. Die 20 inch levert weliswaar 2 A4 bladen naast elkaar, maar de letters zijn toch wel klein voor mijn verzwakkende ogen... En films bekijk ik toch liever op een TV scherm dan op een computerscherm... :wink: