Advies gevraagd van de kenners

Goedemorgen,

Een vraag: ik ben zelfstandig ondernemer. Ik werk vanuit huis met mn vertrouwde macbook pro. Deze raakt inmiddels redelijk vol en ik ben op zoek naar een oplossing binnen de apple productlijn.

Wat zijn mn wensen:
- alle documenten/foto's/films/muziek veilig opgeslagen ergens anders dan op mn macbook pro
-benaderbaar als ik met mn macbook thuis werk
-benaderbaar als ik onderweg ben in binnen- en buitenland
- vanzelfsprekend communiceren met andere appeltjes zoals MacBook, apple TV, Iphone en Ipad
- het liefste ook met een soort afgeschermd gedeelte waar ik specifieke (externe) gebruikers toegang tot kan geven middels een password ofzo
- ik zou mijn televisie ook graag kunnen gebruiken als beeldscherm zoals dat bijvoorbeeld met de macmini kan (in combinatie met een draadloos toetsenbord)

Wie kan me van advies voorzien?

Groeten, Marieke

Klinkt als een NAS-server.

Dit is een centraal opslagmedium in huis die je kan benaderen vanaf al je pc's in je huis en die je ook via internet kan benaderen. Je kan meerdere gebruikers aanmaken met rechten waarmee je kan regelen dat ze bijvoorbeeld op een ftp-server (is ook functionaliteit van de NAS) kunnen komen. Hier kan je dan bijv. bestanden voor ze klaar zetten die ze er af kunnen halen.

Er zijn verschillende merken maar de beste 2 zijn QNAP en Synology. Kijk maar eens bij wifimedia.eu. Daar zie je veel voorbeelden van deze producten.

Enne, heb zelf een macbook en imac en die praten prima met mijn qnap server. Time machine kopie wordt ook rechtstreeks weggeschreven op de QNAP. Prima om vanaf de mac een bestandje op te halen, te bewerken en vervolgens weer op te slaan op de server.

Een precieze setup met al jouw wensen in 1 pakketje zou 't volgende kunnen zijn:

[b]Je MacBook Pro[/b]
Deze gebruik je zoals je gewend bent.

[b]Mac Mini[/b]