Bijna een maand geleden was ik van plan een nieuwe Mac mini te kopen, de mini moet dienst gaan doen als media center, PLEX of XBMC voor mn dvd/Blu Ray rips etc. Ook een Elgato EyeTV610 is al in bezit.
Nu las ik vorige maand de geruchten over de nieuwe mini en heb mijn geduld dus op de proef moeten stellen
Nu is er nog geen nieuwe mini en ben ik wat op de 2e hands markt aan het rondkijken en vond de volgende Mac min die de eigenaar van wat upgrades heeft voorzien.
Intel Core 2 Duo 2.16GHz T7400 processor met 4mb (!) cache
2Gb DDR2 geheugen (2048mb)
320GB S-ATA HD 5400rpm 8mb cache
Is het raadzaam om deze aan te schaffen voor iets minder dan €600,- of kan ik beter een nieuwe aanschaffen? Wachten op een nieuwe uitvoering kan lang duren en ik heb geen zin om mijn besluit iedere keer een week uit te stellen.
Voor die prijs zou ik wachten. Dat is zo'n beetje de nieuwprijs voor een Mac mini.
Het zou mij niets verbazen als er over een week of 3 uitnodigingen van Apple de deur uitgaan en dat we dan in de 2e helft van Februari alsnog die updates krijgen. Maar ik ben heel slecht in het voorspellen van de 6 winnende lotto getallen, dus dan weet je hoe het zit met mijn glazen bol gave.
Bijna een maand geleden was ik van plan een nieuwe Mac mini te kopen, de mini moet dienst gaan doen als media center, PLEX of XBMC voor mn dvd/Blu Ray rips etc. Ook een Elgato EyeTV610 is al in bezit.
Nu las ik vorige maand de geruchten over de nieuwe mini en heb mijn geduld dus op de proef moeten stellen
Nu is er nog geen nieuwe mini en ben ik wat op de 2e hands markt aan het rondkijken en vond de volgende Mac min die de eigenaar van wat upgrades heeft voorzien.
[b:aab4ef287b]# Intel Core 2 Duo 2.16GHz T7400 processor met 4mb (!) cache
2Gb DDR2 geheugen (2048mb)
320GB S-ATA HD 5400rpm 8mb cache [/b:aab4ef287b]
Is het raadzaam om deze aan te schaffen voor iets minder dan €600,- of kan ik beter een nieuwe aanschaffen? Wachten op een nieuwe uitvoering kan lang duren en ik heb geen zin om mijn besluit iedere keer een week uit te stellen.
Dit is aan de prijs. De mini is gewoon erg oud (relatief gezien)
Nou is de computer verder niet direct niet te vertrouwen, maar kijk goed alles na. Doe een hardware check enzo. Kijk ook even langs de onderkant hoe beschadigd de randen zijn. Omdat hij hem zelf open gemaakt heeft enzo. Toen ik dat deed met de gewone plamuur messen moest ik voorzichtig doen om niet de boel te beschadigen. Misschien houdt niet iedereen zo veel van z’n mini
Kijk ook eens wat het je zou kosten als je een andere mini zou kopen en die zelf zou upgraden.
Bedankt voor de tips.
Zelf upgraden heb ik ook aan zitten denken inderdaad. Gewone pc's draai ik mijn hand niet voor om maar zo'n mini is echt...... tja, mini :)
Aan zijn reacties via mail te zien is hij wel serieus en doet hij dit vaker. Misschien dat het daarom ook weer iets betrouwbaarder is. Zakken met zijn prijs wil hij sowieso niet. Misschien toch maar even geduld uit oefenen tot na de wintersport…
[quote:8dc3273379="bmwmaster"]...Ook heeft hij hierdoor geen garantie meer...[/quote:8dc3273379]
Dat is niet correct. De garantie vervalt niet als je de computer open maakt.
Maar als door je eigen acties de computer defect raakt heeft dat wel consequenties voor je garantie.
[quote:976e7b71a4="macpro"][quote:976e7b71a4="bmwmaster"]...Ook heeft hij hierdoor geen garantie meer...[/quote:976e7b71a4]
Dat is niet correct. De garantie vervalt niet als je de computer open maakt.
Maar als door je eigen acties de computer defect raakt heeft dat wel consequenties voor je garantie.[/quote:976e7b71a4]
Ik zou geen nieuwe mini kopen, gewoon 2e hands. Die prijzen die Apple nu hanteert zijn belachelijk. De kans dat je een goede mini 2e handse vind is wel groot. De mini staat maar ergens binnen. Met een laptop heb je kans dat de vorige gebruiker hem heeft laten vallen of ergens tegenaan heeft gestoot.
[quote:7eac48f9f6="roger767"]Ik zou geen nieuwe mini kopen, gewoon 2e hands. Die prijzen die Apple nu hanteert zijn belachelijk. De kans dat je een goede mini 2e handse vind is wel groot. De mini staat maar ergens binnen. Met een laptop heb je kans dat de vorige gebruiker hem heeft laten vallen of ergens tegenaan heeft gestoot.[/quote:7eac48f9f6]
Ik heb ook een goede 2e hands mini gevonden maar die is wel aan de prijs (zie topic start). Mijn vraag was dus of het die prijs ook waard is.
Maar goed, misschien gewoon beter volgende maand af te wachten en nu nog het geld in mn zak te houden