Advies iMac

Hallo allemaal,

Ik zit erover na te denken om een iMac aan te schaffen. Mijn voorkeur gaat uit naar een 21,5 inch vanwege de prijs. Ik ben student Communicatie & Multimedia Design en maak daarom veel gebruik van het Adobe-pakket. Daarnaast ben ik ook grafisch vormgever, waarvoor ik deze programma’s ook gebruik.

Ik heb al rondgekeken bij verschillende topics over dit onderwerp, maar ik kwam er niet echt uit.

Graag zou ik jullie advies willen hebben over het aanschaffen van een nieuwe iMac. Waar moet ik opletten? En welke iMac raden jullie mij aan?

Ik hoop jullie hiermee voldoende informatie te hebben gegeven.

Groet,
washandje

En wat is je te besteden bedrag?

Ik zou in ieder geval gaan voor een oplossing met een SSD er in… blijf weg bij die achterlijke keuze van Apple om een 2015 systeem uit te leveren met een 5400 rpm laptop HD…

Zoals uit zoveel artikelen blijkt, is het niet gezegd dat 5400 rpm minder is dan een 7200 rpm HD. Er zijn zoveel factoren die bepalen hoe optimaal er van een HD wordt gebruikgemaakt, en hoe een HD te optimaliseren voor het systeem waarin het inzit, dat je er weinig over kunt zeggen, als jij niet de systeembouw bent. En om dan met termen als ‘achterlijk’ te smijten…

Inderdaad. Achterlijk.

erg achterlijk !

Zeer achterlijk. Een 5400 of 7200 HD als opstartschijf is gewoon niet meer van deze tijd. Altijd voor een SSD gaan.

ik kan niet in je portemonnee kijken en het gaat me ook niets aan maar als grafisch vormgever zou ik rekening houden met een paar factoren.

-Genoeg RAM. Zeker als je meerdere pakketten tegelijk wilt gebruiken. (Photoshop, indesign, illustrator als voorbeeld ala je een boekje vorm moet geven). Maar ook After Effects leunt erg op je RAM. Dus zorg dat je er genoeg van neemt. Liefst minimaal 16 dat is futureproof.

-SSD. Dat werkt erg snel en heel fijn met oproepen van bepaalde taken en zoeken naar bestanden. Je Mac voelt allround erg snel aan. Een harddisk zou ik zoals velen zeggen echt niet aan beginnen.