Advies over aanschaf PC laptop?!

Gezien de toekomstige bezuinigingen adviseerde mijn baas mij om komende week nog snel gebruik te maken van het PC-Prive project.

Helaas mag ik geen mac aanschaffen, dus wordt het een pc en dan wel een laptop. Maar aangezien ik totaal geen verstand heb wat voor een laptop goed is… zou iemand mij kunnen adviseren?

Ik heb al bij www.mycom.nl gekeken, maar zie nogal grote verschillen…

overigens is het max. bedrag 1415,- euro…

dank!

Het mag geen Mac zijn? Hoezo dat? Wat voor motivatie heeft jouw baas daarvoor en waar bemoeit hij zich mee?

Een Mac is toch ook gewoon een Personal Computer en als jij nou graag (prive!!!) op een mac werkt, waarom zou jouw baas daar dan bezwaar tegen kunnen hebben?

Rare gang van zaken hoor. Voor de belastingdienst maakt het echt niet uit wat je bestelt, ik heb zelf ooit eens in het kader van PC-prive een printer, cd-brander en extra geheugen aangeschaft.

Jammer dat je mac mag aanschaffen, maar ik hoor goede verhalen over de Sony Vaio serie.

[quote:d171661b7a=“Shark-o”]Het mag geen Mac zijn? etc.[/quote:d171661b7a]

Sommige bedrijven regelen een pc-prive project met bepaalde leveranciers. En niet iedere leverancier heeft Apple spullen in de catalogus staan.

[quote:10a74144a3="noxius"]Gezien de toekomstige bezuinigingen adviseerde mijn baas mij om komende week nog snel gebruik te maken van het PC-Prive project. [/quote:10a74144a3]

Dan heb ik nieuws voor je (zojuist op het radionieuws gehoord): de pc-privé regeling is vandaag met onmiddellijke ingang afgeschaft. Men wil voorkomen dat heel Nederland nog ff een pc aanschaft.

:lol:

[Edit: het staat nu ook op Teletekst]

Pc-privéregeling per direct gestopt 

DEN HAAG De pc-privéregeling is vandaag
met onmiddellijke ingang afgeschaft.
Minister Zalm heeft dat na afloop van
de ministerraad bekendgemaakt.

Het kabinet wil de opbrengst van 280
miljoen euro gebruiken om de koopkracht
van de minima te repareren.

Werknemers konden via de regeling,die
werd ingevoerd om het pc-gebruik te
bevorderen,fiscaal gunstig een computer
aanschaffen.

Het kabinet maakt per direct een einde
aan de regeling om te voorkomen dat
werknemers nu alsnog massaal een pc
gaan aanschaffen.

gwoon naar mycom gaan die zijn el cheapo... ga voor de toshiba... 3 ghz..... en verder...heeft het te maken met M$ licenties ? dan snap ik het nml.... :( 8)

De beperkingen zijn wel van je baas afkomstig, niet van een PC-privé regeling.

Bij een PC-privé project betaal je uiteindelijk toch ook nog zelf mee, dus het is een beetje rare eis. Ik zou ze toch nog eens proberen uit te leggen dat een PC niet zoveel zin heeft. Net zoiets als een auto van de zaak als je geen rijbewijs hebt.

[quote:b4e90079cb="Deskman"]De beperkingen zijn wel van je baas afkomstig, niet van een PC-privé regeling.

Bij een PC-privé project betaal je uiteindelijk toch ook nog zelf mee, dus het is een beetje rare eis. Ik zou ze toch nog eens proberen uit te leggen dat een PC niet zoveel zin heeft. Net zoiets als een auto van de zaak als je geen rijbewijs hebt.[/quote:b4e90079cb]

wat zeur je nou ?
auto zonder rijbewijs is gelijk aan het aanschaffen van een pc… ? :x wat een lariekoek…

je mag/mocht toch gewoon bij elke leverancier een pc bestellen ongeacht je werkgever? want het is een regeling die op zich door de overheid wordt aangeboden. (of zeg ik iets heel raars?) Want je mag wel weer elke pc laptop kopen die je wilt van 1 van de 300 verschillende pc merken? ?

het heeft misschien meer te maken met het netwerk op je werk. Dat die helpdesk alleen windows snapt.

verder zou ik kijken op http://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/72
daar staan gebruikerservaringen van de bekendste laptops. steek er wat tijd in en je hebt voor minder geld een betere laptop, die beter bij je wensen/budget aansluit.

[quote:4aa60d17df="Deskman"]De beperkingen zijn wel van je baas afkomstig, niet van een PC-privé regeling.

Bij een PC-privé project betaal je uiteindelijk toch ook nog zelf mee, dus het is een beetje rare eis. Ik zou ze toch nog eens proberen uit te leggen dat een PC niet zoveel zin heeft. Net zoiets als een auto van de zaak als je geen rijbewijs hebt.[/quote:4aa60d17df]

hahaha… klopt!

[quote:8e66d14881="markclausing"]je mag/mocht toch gewoon bij elke leverancier een pc bestellen ongeacht je werkgever? want het is een regeling die op zich door de overheid wordt aangeboden.[/quote:8e66d14881]

Inderdaad: vorig jaar is mijn Powerbook nog op die manier gesubsidieerd. Maar het maakt nu allemaal niks meer uit, want de regeling bestaat niet meer.

trouwens wat doet dit onderwerp hier eigenlijk ... om je rot aan te ergeren

[quote:64df1308e3="japser909"]wat zeur je nou ? auto zonder rijbewijs is gelijk aan het aanschaffen van een pc... ? :x wat een lariekoek...[/quote:64df1308e3]

Get a life…

[quote:4522c2f21b="GodzillaPresley"]Jammer dat je mac mag aanschaffen, maar ik hoor goede verhalen over de Sony Vaio serie.[/quote:4522c2f21b]

heb zelf ook een sony vaio en ben er zeer tevreden over. qua design & gebruik … maar ja windows Xp het is en blijft onderhoudsgevoelig…

[quote:949589f509="Deskman"][quote:949589f509="japser909"]wat zeur je nou ? auto zonder rijbewijs is gelijk aan het aanschaffen van een pc... ? :x wat een lariekoek...[/quote:949589f509]

Get a life…[/quote:949589f509]

wow… stoere jongen met leuk speelgoed maar geen hersens… :innocent:

[quote:4a9e783f95="Deskman"][quote:4a9e783f95="japser909"]wat zeur je nou ? auto zonder rijbewijs is gelijk aan het aanschaffen van een pc... ? :x wat een lariekoek...[/quote:4a9e783f95]

Get a life…[/quote:4a9e783f95]

:slight_smile:

Goh, ik denk dat noxius erg veel aan jullie bijdragen heeft. :roll:

Snelle actie van het kabinet. Ik dacht dat alles in Nederland door een eindeloze ambtelijke molen moest. Zo zie je maar, als de ministers iets willen kan het gisteren nog geregeld worden. :evil:

[quote:c05971663f="noxius"]Gezien de toekomstige bezuinigingen adviseerde mijn baas mij om komende week nog snel gebruik te maken van het PC-Prive project.

Helaas mag ik geen mac aanschaffen, dus wordt het een pc en dan wel een laptop. Maar aangezien ik totaal geen verstand heb wat voor een laptop goed is… zou iemand mij kunnen adviseren?

dank![/quote:c05971663f]

U zou ook uw baas ipv een pcprive een mac kunnen vragen, want pcprive is eigenlijk een soort van salarisverhoging (denkt je baas) waar de werknemer (jij dus) blij mee bent (en voor mee betaalt) Advies: Baas mac kopen (btw aftrekken) mac thuiszetten (jij blij) (baas blij)

ja, koop gewoon een mac. daar wordt je zelf veel gelukkiger van en dan heeft het topic hier ook nog zin ;)

en anders raken we weer een forumbezoeker kwijt aan een van de vele windows-problemen-en-klachten-forums.

[quote="teddibeer"][quote:4f3fdd12f3="noxius"]Gezien de toekomstige bezuinigingen adviseerde mijn baas mij om komende week nog snel gebruik te maken van het PC-Prive project.

dank![/quote:4f3fdd12f3]
bestel een apple bij een apple dealer en zeg dat ie de mac in 2 aparte Nota’s moet afhandelen. Hiermee bedoel ik stel dat je een mac van 2000 E koopt dan splitst hij de dat bedarg in 1415 E en in e585 . De 1e nota aan je werkgever de tweede betaal je zelf zo heb je een mooie mac en kunb je de 585 belastingvrij kopen :smiley: