Advies photo printer (Epson)?

zijn er mensen die ervaring hebben met de epson picturemate portable photo printer?

ik wil een printer <photo> koopen die goed overweg kan ook met phanter/tiger- op imac G4

maar de keuze is moeilijk epson/ canon< of wie weet er nog een met div mogelijkheden>. zo als ook direkt van je mobieltje.

wie geeft er advies. :apple:

Ik zou geen Epson nemen. Slecht compatible met Mac en je betaald je blauw aan de cartridges. Bovendien blijft Epson vaak niet bij met de updates van Apple. Ik heb zelf spijt dat ik ooit een Epson gekocht heb.

Sorry, daar ben ik het niet mee eens.

Epson had binnen een week hun hele site aangepast voor Tiger, met updates van de drivers, uitleg, alles erop en eraan. Dus ze doen best mee met Mac, beter dan logitech en vele anderen.

De prijs van de inkt hangt mede af van de keuze qua printer. Is de printer goedkoop, is de inkt duur en andersom. Ik betaal 40 euro voor zwart en kleur samen, origineel.

Mijn ervaring is dat Canon bijzonder goed samenwerkt met Apple. Mijn draagbare fotoprinter van Canon werkt dan ook feilloos. Maar mijn desktop printer, een Epson Stylus Photo 1290 (oud beestje van een jaar of vier inmiddels) overleeft ook feilloos iedere Mac-update. Ik zou het laten afhangen van aanschafprijs, cartidge prijs én papierprijs. Ter vergelijking: bij de Canon CP 330 koop je complete sets papier en inkt, precies genoeg voor 20 prints. Omgerekend betaal je dan circa 50 cent voor een afdruk.

Ik heb een Epson Stylus Photo 750, waar ik niet over te spreken ben. Als de cartridges op zijn is het elke keer weer een zoektocht. Onder mijn oude Mac (systeem 8.6) moest ik bovendien opletten hou ik de printer aanzette, anders stond het systeem vast. Op OS X (10.2.6) ben ik weer kwaliteitsinstellingen kwijt. Ik erger me kapot aan dat ding, en ik ben zeker niet de enige die moppert op Epson.

Ten tijde van de Stylus 750 en de Stylus 600 (die ik heb gehad) waren de EPSON printers superieur, vooral op het gebied van foto's lieten ze de concurrenten ver achter zich. Iedere test gaf de EPSON's aan als winnaar, de HP's waren beter in teksten en de Canon printers waren zeer slecht.

Tegenwoordig zijn merken als HP en Canon behoorlijk bij gekomen. EPSON heeft de reputatie van inktverslinders, en dat is zo. HP verkoopt tegenwoordig cartridges waarin de printkop aan vastzit. Bij het verwisselen van de inkt verwissel je dus ook de printkop. Bij EPSON gaat er nog wel eens vanalles verstoppen als je de printer een maand of wat niet hebt gebruikt. De Stylus 2100 is een magnefieke printer, maar we spreken hier dan wel over een A3 plus printer die je niet onder de 800 euro kan krijgen… de inkt is zeer duur en het ding vreet inkt. Hoe hoger de resolutie, hoe meer inkt de printer verbruikt.

Ik heb laatst een monochrome HP laserjet 1010 gekocht en ben daar zeer content mee. Als ik kleur wil printen dan moet ik idd wat anders verzinnen.

beste mensen mijn voorkeur gaat uit naar een draagbaar printertje die ik overal kan gebruiken met en zonder mijn mac.<direkt van mijn digitale camera> en van mijn gsm.

:apple:

[quote:dfb3b7c174="Zora la rousse"]Ik heb een Epson Stylus Photo 750, waar ik niet over te spreken ben. Als de cartridges op zijn is het elke keer weer een zoektocht.[/quote:dfb3b7c174] Daar heb je eens een topic over geopend, dat weet ik nog. Daar gaf ik ook een link naar een winkel waar je bijna de helft bespaarde...

:slight_smile:

je hebt tegenwoordig van die kleine, handzame printers die meteen op foto-formaat kunnen afdrukken, vaak meteen al vanaf de digicam. Je kan er alleen op foto-formaat mee afdrukken... is dat iets? De kwaliteit van die printers is beter dan ik had gedacht.

ja dat zoek ik dus een compacte printer <direkt van dicitale camera en gsm en ook met mijn imac> maar welke voldoet goed? dat was mijn vraag zijn er mensen die daar ervaring mee hebben?

[quote:87897e34c8="unSOUND"][quote:87897e34c8="Zora la rousse"]Ik heb een Epson Stylus Photo 750, waar ik niet over te spreken ben. Als de cartridges op zijn is het elke keer weer een zoektocht.[/quote:87897e34c8] Daar heb je eens een topic over geopend, dat weet ik nog. Daar gaf ik ook een link naar een winkel waar je bijna de helft bespaarde...

:)[/quote:87897e34c8]
Sorry, ik was een beetje in de mopper-modus.

Laat ik dan maar meteen advies geven.
Zo te zien gaat het hier om 10x15 cm foto’s af te drukken van je kamera. Als dat het geval is, overweeg dan om je foto’s op CD te zetten en af te laten drukken op fotopapier. Dat kan b.v. bij Combi foto, maar ook andere fotozaken doen het. Je bent ergens tussen de 27 en 14 Eurocent per afdruk kwijt, en tot op heden kan je daar thuis niet tegenop printen. En je hebt niet de problemen van het onderhoud van een printer.
Erik Koldenhof heeft ooit eens kleurprofielen gemaakt voor o.a. de Hema afdrukservice. Je zou zijn aandacht even moeten trekken voor dit onderwerp. Hij was er niet ontevreden mee.

[quote:6da422049d="Zora la rousse"]Ik heb een Epson Stylus Photo 750, waar ik niet over te spreken ben. Als de cartridges op zijn is het elke keer weer een zoektocht. Onder mijn oude Mac (systeem 8.6) moest ik bovendien opletten hou ik de printer aanzette, anders stond het systeem vast. Op OS X (10.2.6) ben ik weer kwaliteitsinstellingen kwijt. Ik erger me kapot aan dat ding, en ik ben zeker niet de enige die moppert op Epson.[/quote:6da422049d]

Vreemd, ik heb ook de Photo 750 gehad en nooit geen problemen gehad, nu ook niet met mijn nieuwe RX500 en binnen een week een nieuwe driver voor Tiger. (terwijl de oude ook goed was)

Rody dit is niet precies je antwoord maar Epson is zeer goed in Foto’s

[quote:8ba69c7f5a="Zora la rousse"]Sorry, ik was een beetje in de mopper-modus.[/quote:8ba69c7f5a] Zeker omdat je de deadline van Erik Koldenhof niet gehaald hebt. :o

Maakt verder niet uit. :smiley:

[color=white:8ba69c7f5a]ik kan toch niet boos worden op een rooie…[/color:8ba69c7f5a]

Even de titel aangepast.

Er zijn veel negatieve posts over Epson, en ik heb er zelf ook een aantal geplaatst. Maar omdat mijn laatste Epson al 5 jaar de deur uit is, zal ik maar niet reageren.

[quote:0c7b74eb8a="rrrody"]zijn er mensen die ervaring hebben met de epson picturemate portable photo printer? ik wil een printer <photo> koopen die goed overweg kan ook met phanter/tiger- op imac G4 maar de keuze is moeilijk epson/ canon< of wie weet er nog een met div mogelijkheden>. zo als ook direkt van je mobieltje. wie geeft er advies. :apple:[/quote:0c7b74eb8a]

de epson picturemate portable photo printer is een erg geinig printertje.
Hij kan maar één ding en dat is foto’s afdrukken op één formaat.
de prijs per afdruk ligt vast. ( ik dacht €0,49) wat een vermogen is als je bedenkt dat een afdrukcentrale het voor 1/4 doet.

Foto’s afdrukken op een inktjet is geen goedkope hobby.
Inkt en papier zijn erg duur, voor alle merken.

Voor hetzelfde geld als de picturemate koop je een printer die tot A4 gaat.
Voor 119 euro exl BTW heb je een Epson R300 die randloos print, ook op CD/DVD print, rechtstreeks van geheugenkaart (heeft ingebouwde cardreadersvoor CF, SD en memorystick) of via Bluetooth (BT module niet meegeleverd)
Canon heeft ook vergelijkbare printers. Epson of Canon maakt niet veel uit kwa kwaliteit.

Maar als je per sé portable wilt en een foto mag wat kosten dan is de picturemate misschien zo gek nog niet.

Er schijnen ook van die kant-en-klaar dye sublimation printers te zijn met een max formaat van 10x15cm. Ook mooi, prijs per afdruk ongeveer gelijk aan inkjet. Voor normaal standaard kiekwerk vind ik inkjet en dyesub toch behoorlijk kostbaar. Daarvoor ga ik liever naar de fototoko om de hoek. Lever cd'tje in of verzend foto's via internet en klaar is u. Kwaliteitsfoto's op echt fotopapier laat ik afdrukken bij een vaklab. Echt mooi kan het ook op inkjet. Soms zie ik portfolio's van collega fotografen. Sommigen halen het onderste en optimale uit hun (... Epsonprinter). Ze testen met profielen en papiertypen. En de kwaliteit is om van te kwijlen.

PS @ Zora: Ik bestel de cardridges voor mijn oude trouwe Epson Stylus Photo 750 telefonisch bij Scaldia in Nijmegen (als bedrijf zijn we er klant) en zijn eigenlijk altijd leverbaar. Ik ben met deze printer begonnen op OS8.6. Via 9.0 naar 10.4 gegaan. De grootste omslag in het gebruik van de Epsonprinters is de omschakeling van OS9 naar OSX. Je moet (ook in Tiger) even goed zoeken via PrintCenter en Printer Toevoegen naar de juiste driver. In mijn geval SP 750 (USB). Ik weet nog steeds niet of die standaard met OSX (10.3 en/of 10.4) mee geleverd is, ik heb 'm in ieder geval kersvers bij Epson opgehaald.
Alle instellingen (papierkeuze, geavanceerde instellingen etc) die ik op OS8 en 9 gewend was zijn nu weer te realiseren. En de mooiste kwaliteit PhotoQualityInkjetPaper of HeavyWeightMattePaper komen weer ganz gutt gelijkend uit de printer zakken.

Ik wil (moet) een (all in one) printer kopen, maar kom er niet uit , welke ik het beste kan nemen; - Lexmark X1155 lijkt me wel wat, maar ik krijg geen info of deze werkt met TIGER Ook kan ik nergens vinden hoeveel ml inkt er in de zwarte cardridge zit. - HP psc 1215 : deze is wat duurder dan Lexmark en ook hier is niet bekend of deze werkt met TIGER.

Kan iemand me (snel) helpen hiermee?

Lexmark lijkt me geen goede keuze denk ik. Ik schaar Lexmark op een zelfde niveau als Trust.

[quote:4a0ff06174="Manecas36"]Ik wil (moet) een (all in one) printer kopen, maar kom er niet uit , welke ik het beste kan nemen; - Lexmark X1155 lijkt me wel wat, maar ik krijg geen info of deze werkt met TIGER Ook kan ik nergens vinden hoeveel ml inkt er in de zwarte cardridge zit. - HP psc 1215 : deze is wat duurder dan Lexmark en ook hier is niet bekend of deze werkt met TIGER.

Kan iemand me (snel) helpen hiermee?[/quote:4a0ff06174]

Zoals ik al zei Epson RX500 ben er zeer tevreden over.