Advies Scanner met filmscan mogelijkheid

Hallo hoi hoi!

Ik ben op zoek naar een scanner om gewone scans en tevens film scans te maken.

Wie kan me een goed advies / ervaring geven? ( mijn budget ligt rond de 80 Euro)

Groeten Frank

Budget = auw (of geschikt voor Marktplaats) Combi tussen druk en film gaat goed met de Epson's wat ik hier lees. Krijg je zoiets: http://www.epson.nl/product/imaging/epson_perfection_4990_photo/

[quote:974382fc14="Martiniman"]Budget = auw (of geschikt voor Marktplaats) Combi tussen druk en film gaat goed met de Epson's wat ik hier lees. Krijg je zoiets: http://www.epson.nl/product/imaging/epson_perfection_4990_photo/[/quote:974382fc14]

hallo dan! 500 Euro ligt toch echt boven mijn budget!
Ik zag deze op canon.nl staan. Is dit niet iets voor een beginner?!

Weet ik (hoewel 350 eerder de werkelijke verkoopprijs is), vandaar de 2e tip: http://kopen.marktplaats.nl/search.php?o=1&q=epson+perfection&submit1=Zoek

maar zou jij misschien iets kunnen vertellen over die Canon die ik zojuist geplaatst heb, is dat een goeie?

[quote:f87d6e78ef="kontheur"]maar zou jij misschien iets kunnen vertellen over die Canon die ik zojuist geplaatst heb, is dat een goeie?[/quote:f87d6e78ef]

Ik heb deze.
ik vind het een prima scanner, alleen is er wel een MAC driver voor te vinden ?
(ik heb hem nml. op een PC aangesloten :wink:

ik meen dat vanaf Canoscan 8400 drivers voor de MAC te krijgen zijn…

mvgr.

Chris

ik heb zelf de 2580 van epson, en deze voldoet voor mij prima, goede scans redeijk snel en voor een leuke prijs. Ik heb hem zelf vorig jaar voor iets van 135 euro tjes gekocht in duitsland en kan me dus voorstellen dat deze inmiddels wel nog een 20 tal euro's goedkoper te vinden moet zijn.

err is ook nog een 2480 maar die heeft zo’n heel lastig framewerk dat je eerst in de scanner moet monteren maar is wel nog net iets goedkoper.
maar ik zou toch voor de automaatiosche filmlader van de 2580 gaan.

er is één maar… er zijn geen werkende drivers osx van epson Echter met het programmatje vuescan werkt hij perfect !!! (met uitzondering van de 3 sneltoetsen op de scanner)
Maar verder een hele moeie scanner die toch al heel dicht tegen je butget aan ligt.

succes met je quest

Hoi,

Zelf heb ik de Canon CanoScan 500F. Doet het heel goed, ben altijd al heel tevreden geweest van Canon.

Hij werkt ook gewoon onder OSX (via fotolader), dus je hoeft niet eens te scannen via speciale software.

Epson Perfection 3490. ( 90 a 100 euro )

Mooie scans, en altijd up-to-date drivers voor OS X.

Hier ook de Epson 3590 met automatische filmlader. Een maand of 3 geleden voor ik geloof 130,- gekocht bij Mediamarkt.

Perfecte prijs/kwaliteit verhouding en de automatische filmlader maakt het net ff wat makkelijker. Goede OSX drivers leverbaar.

Uit MacFan no 61: Vlakbadscanners met negatiefmogelijkheden.

[b:6b1d53b3aa]Epson Perfection 2480[/b:6b1d53b3aa] (score: 4 mac’s (van te halen 5)) Goed dus! Minder goed: Dia scannen= redelijk. Kost [color=red:6b1d53b3aa]89 Euro [/color:6b1d53b3aa]
[b:6b1d53b3aa]Canon CanoScan LiDE 500 F [/b:6b1d53b3aa](score 3,5 mac’s) Negatief scannen ging niet best. Kost 139 Euro
[color=red:6b1d53b3aa]De beste scanner[/color:6b1d53b3aa] uit deze test [b:6b1d53b3aa]Epson Perfection 4990[/b:6b1d53b3aa] kreeg een score van 4.5 mac’s (van te halen 5).
Prijs is wel 499 Euro.
Aan jou de keuze.
:evil: