Advies speaker Sony RDP-XF300 (vs Bose Soundlink)

Beste OMT'ers,

Al enige tijd ben ik op zoek naar een draadloze speaker om te gebruiken voor mijn iPad en iPhone. Het gaat mij vooral om de situaties waarin ik hem mee wil nemen. Mijn oog was gevallen op de Bose Soundlink (€299,-). Hiervan ken ik de kwaliteit en die spreekt mij zeer aan. Ook het formaat is zoals ik het hebben wil (bij kleinere speakers wordt het geluid stukken minder).

Toch ben ik nog niet tot aanschaf over gegaan. Ik vind het toch wel veel geld voor een speaker die zeker niet dagelijks gebruikt zal worden.

Nu kwam ik onlangs de SONY RDP-XF300 tegen en de specificaties spreken mij ook erg aan. Ik kan ook de dockingstation naar buiten halen om direct op te laden, maar deze is ook in te klappen. De adviesprijs van dit apparaat is ook 300 euro, net zoals die van Bose. Maar nou zag ik deze bij de wehkamp voor €189,- euro. Een stuk aantrekkelijker dus.

Ik kan echter geen reviews vinden van dit apparaat, dus ik ben erg benieuwd of sommigen van jullie hier misschien ervaring mee hebben. En dan zou het helemaal mooi zijn om een vergelijking te kunnen maken met de Bose Soundlink.

Wie kan me helpen? Alvast bedankt!

Las een positieve review van de logitech UE boombox op de cult of android.. website. geen idee of het wat is? adviesprijs is 249, maar dat kan dus goedkoper denk ik.

Ja, die ken ik ook. Maar die was voor mij al afgevallen. Toch bedankt voor het meedenken!

Hi,

Ik zou ook nog eens goed kijken naar de specificaties van de Harman/Kardon [ http://www.harmankardon.nl/harman-kardon-product-detail-nl/goplay2.html ]. Ik heb deze afgelopen zomer gekocht om mee te nemen op vakantie en ik kan niet anders zeggen dat deze een perfect geluid heeft en een vermogen waarmee je een leuk feestje kunt opfleuren. Daarbij komt ook nog eens dat je er batterijen in kunt stoppen, waarmee dit ding dus écht een mobiele speaker is!

Vr. groet,
Marco

Bluetooth stereo + grotere afstanden = Knudde.
(Geldt ook voor de Bose.)
Advies: zoek een WiFi oplossing als je echt goed draadloos wilt kunnen streamen.

@maroc538 Mooi ding, maar bijna 2 keer zo duur als die van Sony. Valt ook af dus.

@TheBigZ Over grote afstanden gaat niet gestreamd worden, dit vormt dus geen belemmering