Advies voor editing set

is deze configuratie goed voor video editing, of kan ik beter wachten op g5 kasten

2 GB 667 MHz DDR2 SDRAM - 2x1 GB
250 GB Serial ATA-schijf
ATI Radeon X1600 met 256 MB SDRAM
Toetsenbord en Mighty Mouse + Mac OS X
20-inch TFT-display
2 GHz Intel Core Duo
SuperDrive 8x (DVD+R DL/DVD+RW/CD-RW)
AirPort Extreme
Bluetooth 2.0

ik wil onder anderen motion (in real time als het kan ) FCP 5, en After effects
zou ik het allemaal hiermee trekken met de nieuwe cpu enz

bvd

De software die jij nu wilt gaan gebruiken is er nog niet in Intel versies, en ze draaien ook niet onder Rosetta. Je zult dan dus tot eind maart moeten wachten op updates, die weer geld kosten. Tot die tijd kun je die software niet draaien op die machine.

Ik zou eerder voor een dual of quad G5 powermac gaan, loopt zeker soepel. Zeker als je er nog wat extra geheugen in dondert. Enneuh, grote externe harde schijf is bijna essentieel voor veilig monteren....

Zoals iedereen hier noemt zou ik sowieso nog zeker een half jaar wachten met een intel mac te kopen. Als final cut als universal programma uitkomt gaan er zeker nog 2 software updates overheen eerdat het snel en stabiel draait. Ik verwacht dat FCP 6 over z'n 4-5 maanden uitkomt en die zal ook wel weer het nodige kosten. Als je nu een editsysteem nodig hebt zou ik voor een powermac gaan met FCP 5. Kan je een half jaar wachten, zou ik voor de, hopelijk tegen die tijd uitgekomen, intel powermac gaan.

En als je zorgt dat FCP het top proces is die voorrang krijgt op CPU gebruik, en het aantal draaiende processen minimaliseert, is het geldverspilling imho om je systeem alleen voor editting te gebruiken en een 2e systeem aan te schaffen voor de andere taken. De snelheidswinst is minimaal.

Ik zou wachten of G5 kopen, de pro software is nog niet universal en rosetta wil ik nog wel eens echt zien werken. Bovendien is alle pro software niet geschikt voor Rosetta dus de eerste maanden kan je niet zoveel op de iMac Intel.

En een snelle G5 is voor de meeste mensen meer dan snel genoeg. Laat je niet afleiden door mensen die vinden dat de G5 niet rap genoeg is. Ik monteer van DV tot HD (nee niet HDV) en ik vindt de nieuwe G5 prima.

Het kan altijd sneller dat wel.

Mijn beste editing set (qua stabieliteit) is een dual 1Ghz Quicksilver en als ik eerlijk ben had de dual g5 2.7 eigenlijk niet gehoeven.

Wat wel wenselijk is, is veel opslag en veel geheugen. En als je met FW schijven werkt een aparte fire wire poorten kaart in je MAC scheelt een boel ellende.