Advies voor mijn vriendin voor 2013 :)?

Hey apple-experts!

Omdat we tussen de bomen het bos niet meer zien, graag jullie advies voor mijn vriendin:

Zij heeft nu een iphone 3GS die op sterven ligt met het volgende abonnement:

Huidig tariefplan: i-300 '08 € 45,70 per maand
Bundels: T-Mobile Family '10 (dit is handig omdat wij beiden bij t-mobile zitten)
T-Mobile Grenzeloos Consumer
Startdatum contract: 6 oktober 2010

Dit betekent dat zij in principe nu haar contract mag verlengen met een evt. nieuwe iphone.
Echter, dan zouden haar abonnementsvoorwaarden ook veranderen (ze neemt nu nog haar belminuten mee en heeft geen datalimiet).

Dus wat zou jullie advies zijn? Ze is nog student, dus we zoeken de beste/voordeligste prijs/kwaliteit verhouding!

- nieuw ab met iphone 5 (bij t-mobile of elders, wat adviseren jullie)?
- nieuw ab met iphone 4S (bij t-mobile of elders, wat adviseren jullie)?
- ab houden en losse telefoon kopen (waar een voordelige iphone 4S/5 te vinden?)
- sim only afsluiten (welke adviseren jullie) en een losse telefoon kopen

Of misschien zijn wij de beste optie over het hoofd?

Graag jullie advies!

Alvast bedankt (namens ons beiden), en fijne feestdagen!!

Je kent je vriendin beter dan mij en alle anderen.
Denk gewoon wat het beste zal zijn voor haar.

Als je er zo min mogelijk geld aan uit wil geven, moet je natuurlijk geen iPhone kopen :lol:

Mijn advies kan alleen maar zijn; weg bij T-Mobile, die prijzen zijn niet normaal en bij verlenging van een abonnement kan je alleen maar naar duurdere abbo's met minder minuten en data. En zolang iedereen zich vrolijk blijft laten naaien gaan ze daar gewoon mee door.

Optie 3 is natuurlijk onzin. Je betaalt veel te veel voor dit abbo. De 3Gs is afbetaald, en je bent dan gek als je dit bedrag nog blijft betalen.

De prijzen bij andere aanbieders zijn echt niet heel veel beter hoor.
Dus wat dat betreft maakt het niet zoveel uit.

[i]Mijn advies zou zijn:
[/i]Bel wat minder, en hou je in voor wat betreft data-gebruik.
Koop een iPhone 4, i.p.v. een 4S of 5.
En neem een sim-only bij bijvoorbeeld Tele 2.

Onlangs heb ik door rustig rondkijken in de tweedehandswereld een zeer nette iPhone 4S gevonden voor €350,00. 100% netjes gebruikt door een serieuze aanbieder. Voor zo'n prijs moet je snel zijn, want er zijn veel zoekenden.
Hierdoor kon ik een voordelig SIM-only abonnement nemen met 250Mb databundel, wat voor een beetje mail, Internet en Whatapp, etc. meer dan voldoende is.

Voor mij heeft een iPhone 5 van minimaal €700,00 geen directe meerwaarde, al is het maar dat een 4S beter in de broekzak past.

KW, ik betaal nog niet een fractie van genoemde bedrag. Alles uit de bundel, ook sms en buitenland, onbeperkt meenemen van tegoed. Het is een oude T-Mob SIM-only bundel, maar als goed rondsnuffelt zijn er volgens mij nog steeds goedkope aanbiedingen te vinden.

Maar blijven betalen voor een telefoon die al is afbetaald, is jezelf bestelen. Ik weet, legio mensen zijn zo dom, waarmee de providers zich kapot lachen, en het geld binnenharken.

Nee, dat kan. Maar hier zat de iPhone er nog in gecalculeerd toch?

Maak eens een rekensommetje met de aanschaf van een nieuwe 4 / 4S / 5 met een Sim-Only abonnement bij bijvoorbeeld Hollands Nieuwe.

Je betaald dan wel in één klap een berg geld, aanschaf van een nieuwe telefoon.. Maar in mijn geval was ik wel ruim 200 euro goedkoper uit! In totaal, 2 jaar tijd dan.

Vergeet in je rekensommetje niet de toestelprijs mee te nemen i.c.m. een abbo.

Ik had het na 5 jaar wel gehad met Tmpbile en die abo's.
Ik heb nu een Telfort simonly voor 19 euro (300 min, 100 sms, 500Mb tegen 7.2 snelheid.)
Wel een iPhone 5 bij Apple gekocht. Scheelt over twee jaar ruim 400 euro.

Succes met haar keuze/wens

Simlock vrije iphone lijkt me ook een goede keuze
Met Mobile vikings misschien ? (prepaid)

https://mobilevikings.com/nld/nl/

Thanks voor de tips allemaal!

wel hebben de meeste sim onlys tegenwoordig beperkt mobiel internet, en zij heeft dat nog niet. Tevens neemt zij nog overgebleven minuten mee naar de volgende maand.

Dit zijn verwaarloosbare voordelen denken jullie?

Als je een iphone 4S koopt (580 euro) en een telfort sim only neemt met 300 min en 1000mb (22.50pm) dan zit je over 24 maanden op: (580/24)+22.50=46.50 euro pm

dit lijkt geen slechte optie; hebben jullie een beter plan ;)?