advies voor muziekprogramma

Kunnen jullie mij een muziekprogramma aanbevelen... ik wordt niet helemaal wijs uit de terminologie waarmee de fabrikanten hun pakketten aanprijzen. Ik zoek een programma waarmee je met zowel samples/mp3 files als met analoge synthesizer geluiden kan werken. Iets zonder notenschrift, zoals soundtracker/playerpro. Het moet ook het uiteindelijke resultaat in 1 mp3 file kunnen wegschrijven...

Soundtrack voor simpele overzichtelijke hapklare composities. Logic Gold of Platinum voor het echt professionele werk. Ik bedoel, dit is zo uitgebreid dat je er alles mee kan, maar je kan er ook de weg volledig mee kwijtraken. ProTools LE is gratis en leuk om mee te klooien. Kan je geen buil aan vallen, maar weet niet of ie OSX compatible is (vast wel). De commerciele versies zijn super uitgebreid, maar niet te betalen en ondersteunt alleen DigiDesign hardware.

Helaas, Soundtrack vereist een G4 of dubbele G4 lees ik. Ik heb een 700mhz G3, kennelijk loop ik alweer ver achter... :oops: Protools LE werkt niet op OSX, en ook niet in de classic mode volgens de website van de fabrikant :cry: Het was niet mijn bedoeling om meteen nieuwe hardware aan te schaffen of prijzige professionele pakketten, bestaat er dan niets wat voor mij geschikt is ?

Ik zoek een programma waarmee je met zowel samples/mp3 files als met analoge synthesizer geluiden kan werken.

Reason

http://www.propellerheads.se/

Bedankt, Reason ziet er interessant uit. En Reaktor en Music Storm ? Heeft daar iemand ervaring mee?

Reaktor is een uitgebreid geluids-syntheseprogramma.

In het (zeer) kort:
je kunt er o.a. oscilatoren, filters, envelopes (en nog veel meer) aan elkaar koppelen om op die manier geluiden te maken. Je kunt die geluiden gebruiken via een midi-input en opslaan als audio.

Ik heb gehoord dat je voor Reason een (midi) keyboard nodig hebt, je zou niet via je QWERTY toetsenbord muziek kunnen maken. Klopt dat ?

Dan houd ik me nog steeds aanbevolen voor een muziekprogramma, zoiets als Easy Beat, maar dat kan dan weer geen samples afspelen. :x

Zelf gebruik ik Remix wat in feite een variant is van Ableton Live versie 2.0. Ik heb het programma via de apple store kunnen kopen voor 49,01€. Het programma is in staat om VST instrumenten te herkennen. kijk anders eens op www.ableton.com

Geen idee of je er al naar gekeken hebt, maar wat dacht je van GarageBand, onderdeel van iLive '04? als je computer krachtig genoeg is (ik weet niet of dat voor jou zo is), dan heb je daarmee support voor samples/loops en (software-)synthesizers!

[quote:4bbc0aee52]Zelf gebruik ik Remix wat in feite een variant is van Ableton Live versie 2.0. [/quote:4bbc0aee52] Ableton Live? Maar daarin mag je toch ook geen noten via het computer toetsenbord invoeren...?

Zoiets als Garageband zoek ik inderdaad, maar voor Garageband en Soundtrack was mijn processor weer niet krachtig genoeg.

Stel ik dan zulke vreemde eisen dat geen enkel pakket in aanmerking komt? :roll:

Ik gebruik Remix als een VST rewire progamma, met andere woorden voor het maken van muziek zelf zul je op zoek moeten gaan naar een VST instrument, Remix of Ableton herkennen deze instrumenten en kunnen deze in een track plaatsen en laten meelopen met de rest van de muziek. Als je wilt "proeven" van het maken van muziek, ga naar de website van emagic. http://www.emagic.de/education/education/index.php?lang=EN download de education software, is enkel werkzaam onder OS9, helaas. Deze app. draait vlot op een oudere machine 9600/350 met maar 256 MB ram.