AE 802.11n knippert oranje groen... HELP!

Ik heb sinds een nieuwe Ziggo Modem problemen met mijn AE. Ik heb twee stuks en allebei verbonden met de Ziggo modem via ethernet. Één van de twee werk stabiel. De andere blijft knipperen waarbij Groen even stabiel blijft en vervolgens overgaat in een knipperende oranje led. Wie kan iets betekenen in het oplossen van dit probleem.

Alvast bedankt
Edward

Er is een firmware update… moet je even de AirPort-configuratie app openen dan kun je hem updaten.

Dank voor je reaktie. Is helaas update.

Opgelost dus? Of bedoel je ‘Is helaas geen update’?

(Met het uitklapmenu in de avatar naast je naam kun je je tekst aanpassen. En je dubbele post weghalen.)

Dat laatste, was al update. Probleem nog niet opgelost helaas.

• Bedoel je met een ‘AE’ een Airport Express of een Airport Extreme?
  • Als zo’n ding oranje knippert staat er in het Airport-configuratieprogramma wat het probleem is. Wat staat daar?

https://support.apple.com/nl-nl/HT202211

Je nieuwe Ziggo modem is waarschijnlijk een nieuw type waarbij het modem zelf ook als router fungeert. Je Airport Extreme knippert waarschijnlijk omdat er een zogenaamde dubbele NAT is gedetecteerd. Dat wil zeggen dat er twee routers achter elkaar functioneren, wat niet ideaal is. Oplossing is het nieuwe Ziggomodem in brugmodus te laten zetten, zodat de routerfunctie wordt uitgezet en het alleen nog als modem functioneert. Dat kan afhankelijk van het type op een speciale webpagina of door Ziggo te bellen.

Zie ook hier: https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/bridge-modus/

@GastonM: dat kan, maar is wel gokken. TS heeft 2 stuks AE zegt ie, Express of Extreme dus. Ik neem aan dat hij 2x dezelfde bedoelt maar het is ook weer niet logisch dat hij twee Extremes heeft. Als hij z’n modem in bridge-mode zet werkt alleen LAN1 nog dus moet hij z’n setup veranderen (want nu allebei op modem aangesloten). Misschien kan Tenvox eerst wat meer info geven, zoals gezegd even in de utility kijken of daar staat waarom ie knippert.

802.11n is Airport Express. Oplossing is zoals GastonM zegt: de routerfunctie van het modem door Ziggo laten uitzetten. Kost 1 telefoontje.

Als ik het goed begrijp zitten er twee Routers in een Ziggo kast die mogelijk ook een router functie heeft. Dat is vragen om problemen. Hier een stappenplan.
stap 1: Van de Ziggo kast een domme modem maken (zorgt dus alleen dat het internet het huis binnenkomt)
stap 2: Een AE op de modem aansluiten en de router functie laten vervullen
stap 3: De tweede AE aansluiten op de eerste AE en in brugmodus zetten.

dan heb je meteen ook geen WifiSpots meer :slight_smile:

Alsof er ook mensen zijn die dat soort fratsen gebruiken.

Kinderen van 12 jaar zijn al ervaren MB-managers.

…ik denk eerder dat ze in een wereld leven waar een MB geen drol kost, en ze gewoon kunnen blijven doorsurfen :stuck_out_tongue:

Hi allen, dank voor alle info so far. Het zijn inderdaad twee airport extremes. Nieuwste model. De foutmelding van de airport assistent zegt dat er geen ethernet-wan-poort is aangesloten. Dat is natuurlijk niet waar. Er zit een écht werkende ftp kabel in. Zelf getest. En wel in de juiste poort van mijn AEx. Waar ik achter ben gekomen is dat bij geen wifi activiteiten op ipad, iphone of laptop, het ledje groen blijft. Zodra ik iets ga doen via wifi gaat hij weer oranje knipperen en blijft groen aansluitend branden en dat wisselt elkaar dan af.

Dat geldt trouwens voor één van de twee AEx. De ander werkt gewoon goed.

hoe heb je beide AEx’en ingesteld ??
maak nieuw netwerk aan èn bridgemode, als het ziggo modem ook als router werkt.

“Knipperen bij activiteit” staat uit? Stekker er al eens uitgehad?

Beide in ‘maak draadloos netwerk aan’. Geen bridge mode omdat dit met mijn vorige ook niet het geval was. Ja, en dan is dat niet iets waar je aan denkt als je dat niet verteld wordt. Dus in de standaard mode. Stekker er al meerdere keren in en uit gehaald. Ook harde resets. Van alle onderdelen. Dus meerdere keren alles volledig opnieuw geïnstalleerd. Heb inmiddels Ziggo ook even een PBtje gestuurd of dat van die Bridge mode klopt. Zijn over het algemeen wel snel van reaktie via FB. Dus of die Ziggo Compal Connect Box nu in de Bridge mode moet dat weet ik dus niet. Is het dan niet dat beide niet zouden moeten werken. Dat is namelijk wel het geval. Verder staat hij wel in de 2,4 GhZ modus. Kan dat nog wat uitmaken? Nee toch?

als het Ziggo modem als router fungeert, dan moeten de AEx’en in bridge mode staan.
anders heb je 2x NAT achter elkaar en dat is nergens voor nodig.