AE + Rendezvous + VPN

Hoi,

Op mijn werk en thuis heb ik printers aangemaakt op mijn iBook via rendezvous. Als ik nu een vpn verbinding met mijn werk opzet krijg ik een andere ip-range dan de vaste pc’s op mijn werk. We werken namelijk met meerdere vlans. Mijn rendezvous printers zie ik niet meer en de verbinding AE + iTunes wordt verbroken. Nu weet ik dat met vpn er een tunnel conncetie wordt opgezet over de bestaande verbinding en dat die bestaande verbinding wordt afgesloten. Maar soms wil ik wel eens wat printen thuis als ik vpn heb.

Is hier een oplossing voor?

Michiel

et enige wat je naar mijn idee zou kunnen doen, is er een netwerkkaart bijsteken en die via een andere manier laten routeren. Zodat alleen de juiste progs gebruk maken van de vpn en de andere van de "open " verbinding. Maar ik geef je niet veel kans om dit stabiel te houden. Anders is er geen andere optie denk ik

greetzz

Als je de ip adressen weet, kun je via het programma network beacon zelf 'extra' items in rendezvous stoppen indien ze niet aanwezig zijn. Op die manier kun je zelfs overal ter wereld printen en van je muziek via itunes gebruik maken, mits hij maar direct verbonden is met het internet.

Het is hier te vinden en is compleet gratis!

Het is niet compleet een oplossing voor je probleem, maar misschien heb je er iets aan.

Bedankt,

Ik zal eens kjiken.

Michiel