De iMac is voorzien van Airport Extreme, maar kan deze (interne) AE ook fungeren als router? Mijn situatie: iMac heeft internetverbinding via een ethernetkabel, vraag: kan ik met mijn laptop een wifi verbinding tot stand brengen met de AE van de iMac? Of moet ik daarvoor een aparte AE kopen? Alvast bedankt voor uw antwoord(en).
Je kunt bij delen internet gewoon delen over de airport verbinding. Alleen niet handig als die imac altijd aanstaat terwijl je eigenlijk de notebook gebruikt. Dan is zo'n noname boxje van 30 euro net zo handig.
Bedankt! De iMac blijft gewoon aan, dus als het signaal ook in slaapstand gedeeld kan worden is dat prima! Dus de laptop krijgt het signaal van de AE in de iMac he (geen externe AE!)?
ALs je imac in slaap staat wordt het NIET gedeeld, ik vind zelf een software oplossing minder stabiel dan gewoon een routertje .. ;)
ik vind het echt wel bagger dat apple er maar 1 usb poort in gestopt heeft ik bedoel maar: je gebruikt wrsch toch ook niet alle 3 de ethernet poorten? en als je een printer én een externe HD wil aansluiten moet je met een hub beginnen klooien..
@wb441 ; waar het je het over ? We hebben het hier namelijk over de interne AE-functies van de iMac.
sorry, wilde ik even kwijt.