AEBS R.I.P?

AEBS is aangesloten via Comcast op een RCA kabel model. Doet het nu 2 maanden uitstekend in mijn nieuwe woning. Tot......Gisteren was mijn AEBS zo traag als een slak. Geen probleem, denk ik. Herstarten. Nu pakt ie geen Ethernet adres meer. Wat ik probeer, -- herstarten, hard resetten, met de instellingen klooien --- het werkt niet. Hij kent een eigen IP adres toe. De kabelmodem werkt wel goed. Ik kan wel gewoon internet op als ik de kabel uit de AEBS trek en in de computer stop.

Ideeen? Iemand dit vaker gezien?
de airport is een jaar en een maand oud. Ik vrees het ergste.

Coen

Ik heb dit probleem wel eens vaker gehad met een speedtouch modem van alcatel, opzich niks mis mee, moet alleen nieuwe firmwire er op zetten... als dat niet werkt zou je nog kunnen proberen verouderde firmwire er op proberen te zetten, klinkt raar maar t heeft me geholpen...

als je er dan nog niet uit komt kun je nog altijd met apple bellen, altijd het proberen waard natuurlijk!

suc6!

Ja, dat heb ik ook gehad met mijn AEBS toen ik er meerdere aan elkaar dacht te koppelen zodat ik roaming acces zou kunnen bieden. Nu blijkt dat roaming kennelijk bij Apple niet te combineren is met IP adres toekenning middels NAT. (natuurlijk veel geprobeerd en de manual niet gelezen)

Het AEBS liet zich nog slechts zien via een kabeltje. Via de ether nix meer. Wees zichzelf een IP adres toe. Wat heb ik gedaan? Alle stekkers eruit behoudens de stroom. Langer dan 10 seconden de reset button ingedrukt. Toen zowiezo alles eruit. In de hoek gelegd. Gaan slapen. 20 uur later liet het ding zich ook weer via de lucht zien.

Advies:
Steek de ethernetkabel in een ander gat. Soms is de oplossing gewoon de goeie stekker op een andere plaats.
Doe vervolgens bovenstaand.
Zie je het AEBS wel via kabel? probeer eens een update.

Bij mij heeft ie ook al zijn kuren gehad. Dezelfde problemen die hier worden beschreven. Ik ben het met Pjotr eens. Soms kon ik niet eens meer op mijn netwerk geraken, accepteerde mijn paswoord niet meer :?

Het basisstation uittrekken, alles uitschakelen (ook modem), een tijd wachten (10min), daarna modem opnieuw opstarten, alle stekkers in het basisstation steken ( voordat je deze in het stopcontact steekt!), en dan basisstation in stopcontact.

Ik zet ook mijn airport op mijn computer uit. Ik weet niet of dat nodig is.

Daarna zou alles weer moeten werken.

Oke. Lijkt erop dat ik het nogmaals moet proberen via een wat hardere reset. Een nachtle laten uitblazen. Anders zal ik inderdaad Apple moeten gaan bellen. Ik ken hem wel via de lucht zien. AEBS ziet de kabel niet. Password e.d. werken allemaal wel. Hij pikt geen outside address meer. Ik heb geen kabel meer via de AEBS naar een computer meer. Drie computers zijn wireless. Ik ga de tips eens proberen. Met dank! wordt vervolgd. (Het zou toch zonde zijn van het geld).

Coen

Vanochtend Apple gebeld. Hij doet het weer. Ik moest stekkers eruit trekken van AEBS en kabel modem. EERST AEBS weer aansluiten, DAN pas de stekker erin van kabel modem. Up en running.