Afbeelding afdrukken op A4 in Pixelmator pro

Hoe kan ik een gemaakte foto in PIxelmator pro die die kleiner is als A4 toch op A4 formaat afdrukken zonder dat deze vervormd wordt.

Aanwijzingen met Pixelmator versie 3.5. Even geprobeerd (Er zullen ongetwijfeld andere methodes bestaan, ik werk nooit met Pixelmator):

• Pixelmator/File/New/kies (bovenin zwart venstertje)/Preset/A4
  • Pixelmator/File/Open/New/kies je afbeelding
  • selecteer die in Menubalk/Edit/Select/Copy
  • selecteer de lege A4/Edit/Paste
  • De afbeelding staat nu in de A4. Aan de afbeelding zitten in de hoeken en halverwege aan de zijkanten kleine rondjes. Daarmee kun je de afbeelding naar de hoeken/kanten uitdijen. Als de afbeelding dan nog niet past dij je hem uit tot een bevredigende uitsnede
  • Save/kies jpg o.i.d.
1 like

Bedankt voor het uitproberen. Zoals je schrijft komt de afbeelding op het juist formaat papier om te printen. Echter als iik de afbeelding kleiner door de hoeken te slepen is bij het printen niet het volledige papier gebruikt maar blijft er behoorlijke wit gedeelte zichtbaar.

Ligt het niet aan de instellingen van je afdrukvenster?

Nee want als ik de afbeelding niet crop dan komt deze helemaal op het geprint papier. Juist als ik hem ga croppen dan wordt de foto niet over het gehele papier verdeeld.

Sorry, ik probeer ook maar wat. Via een omweg:
Als je de bewuste foto opent in Voorveroning, en dan kiest voor “Druk af”. Dan krijg je dit afdruk-vensterje. Daarin kun je het formaat “A4” kiezen.En dan printen. Dat gaat bij mij moeiteloos. Je hoeft verder niets te doen, het afdrukvensterje doet het voor je.

Je pogingen hebben nu tot een goed eindresultaat geleid. Heel erg bedankt.

Mooi zo!