afbeeldingen openen niet in voorvertoning

beste maccers een probleempje hier aan het thuis front,

al mijn afbeeldingen openen met colorsync ipv voorvertoning.

Nu kan ik natuurlijk kiezen Open Met en dan Voorvertoning kiezen en dat vinkje aanvinken, alleen blijft deze optie dan met die huidige afbeeldingen. En ik wil ook niet telkens Open Met kieze op mijn images te openen.

Ik wil dat ALLE afbeeldingen (ook de onaangeraakte) worden geopent met Voorvertoning.

Weet iemand een oplossing?

[update]zie ook dit screenshotje[/update]

Ga naar de info van een afbeelding, en selecteer daar het programma waarmee je de afbeelding wil openen, en klik daar op "Apply to all" of iets in die aard.

[quote:25af43959e="sparkle"]al mijn afbeeldingen openen met colorsync ipv voorvertoning.[/quote:25af43959e]

Hoe krijg je dat nou voor elkaar? Als je nou zou zeggen dat al je afbeeldingen openen met Voorvertoning ipv iPhoto of Photoshop zou ik er meer van begrijpen.

Verder even doen wat Chasnam schrijft.

[quote:5058d8fcfb="Chasnam"]Ga naar de info van een afbeelding, en selecteer daar het programma waarmee je de afbeelding wil openen, en klik daar op "Apply to all" of iets in die aard.[/quote:5058d8fcfb]Ey thanks! Soms kunnen dingen zo makkelijk zijn. Daaruit blijkt dit maar weer.

Maar nu het volgende probleem!! (hehe)

Ik heb bij Weergave opties in finder “Toon voorvertoning” aanstaan, alleen zie ik geen voorvertoning in finder, het enige wat ik zie is een blanco document icoontje bij elk plaatje.

Dit is pas sinds ik dat van hierboven had toegepast, want hiervoor had het zo’n Voorvertoning icoontje inzig.

help mie :cry:

als je weergave staat op kolommen is er een voorvertoning niet bij lijst weergave of bij symbolen

Hoe bedoel je pbgerard? Ik heb de 3 verschillende weergavevormen even op een rijtje gezet:

[img:29deff6312]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=8599[/img:29deff6312]

Bij elke vorm geeft het icoontje een voorvertoning. Onbewerkte bestanden hebben normaal gesproken geen afbeelding, maar een icoon van het programma.

Ok, hier even wat duidelijkheid:

Als alle plaatjes met ColorSync automatisch worden geopent hebben ze hun echte icons terwijl als alles met Voorvertoning word geopent hebben ze blanco icons.

Beiden willen geen voorvertoning in de finder geven, op geen mogelijk manier (wat ik dan geprobeerd hebt).

Zie ook de screenshot in mijn eerste bericht in dit topic. Dat klopt toch gewoon niet?

staat de extensie nog achter de filenaam: bladiebla[b:45502dd176].jpg[/b:45502dd176]?

Meestal kun je die gewoon weghalen en blijft het bestand herkenbaar als jpg, maar wanneer de resource fork ontbreekt betekent het weghalen van .jpg dat er een blanco file voor in de plaats komt.
Voeg gewoon weer .jpg aan de bestandnaam toe

Of bedoel je dit niet?

[quote:5e88d6535a="sparkle"][img:5e88d6535a]=http://www.vnx.nl/upload/voorvertoning.gif[/img:5e88d6535a][/quote:5e88d6535a] Wat ik zowiezo niet snap is die melding in het gele vlak. Heb het ook even geprobeerd met een onbewerkte jpg van m'n digitale camera, maar daar krijg ik die melding uiteraard niet! Voorvertoning moet gewoon uit de voeten kunnen met een jpg.

Edit: Hè, hij laat je plaatje niet zomaar zien… Nja, tis die afbeelding uit het linkje van je eerste post.

[quote:3fc76e26c2="arnout"]staat de extensie nog achter de filenaam: bladiebla[b:3fc76e26c2].jpg[/b:3fc76e26c2]?

Meestal kun je die gewoon weghalen en blijft het bestand herkenbaar als jpg, maar wanneer de resource fork ontbreekt betekent het weghalen van .jpg dat er een blanco file voor in de plaats komt.
Voeg gewoon weer .jpg aan de bestandnaam toe

Of bedoel je dit niet?[/quote:3fc76e26c2]Nej… kijk maar naar deze screenshot, de icons zijn blank, behalfde die met ColorSync worden geopent.

Probeer de foto's van een icoon te voorzien met het programma pic2icon. Deze geeft een foto een icoon van de foto zelf.

"Repair disk permissions" in Disk Utility al geprobeerd?

[quote:cf9db2f1e5="Stroop"]"Repair disk permissions" in Disk Utility al geprobeerd?[/quote:cf9db2f1e5]Net gedaan, hielp niet Iig bedankt.

Het vreemde is dat het programma waarmee je je documenten opent ook verantwoordelijk is voor de icoontjes. De jpg, png, enz icoontjes staan in de pakketinhoud van het programma Voorvertoning. Het lijkt wel alsof de Finder de weg kwijt is. Ik neem aan dat je al een reboot hebt gedaan.

[quote:4d77bc3e00="wjgmspeedy"]Het vreemde is dat het programma waarmee je je documenten opent ook verantwoordelijk is voor de icoontjes. De jpg, png, enz icoontjes staan in de pakketinhoud van het programma Voorvertoning. Het lijkt wel alsof de Finder de weg kwijt is. Ik neem aan dat je al een reboot hebt gedaan.[/quote:4d77bc3e00]Klopt. En ja, al een reboot gedaan (en nog is 29383 pogingen uitgevoerd om het te verhelpen, maar niets hielp).

Staan de icoontjes in de pakketinhoud van Voorvertoning? Control klik -> toon pakketinhoud -> contents -> resources. Daar staan de icoontjes, die je gewoon met Voorvertoning kunt openen. Kijk eens of dat in orde is.

[quote:7d9a739db1="wjgmspeedy"]Staan de icoontjes in de pakketinhoud van Voorvertoning? Control klik -> toon pakketinhoud -> contents -> resources. Daar staan de icoontjes, die je gewoon met Voorvertoning kunt openen. Kijk eens of dat in orde is.[/quote:7d9a739db1]Zijn helemaal in orde.

Vreemd he? :?

Dit zijn van die dingen die dus inderdaad niet zouden moeten kunnen. Wat geen kwaad kan, is eens de voorkeuren van Voorvertoning weg te gooien: com.apple.preview.plist En wat ook zou kunnen is dat er iets met Quicktime aan de hand is. QT zorgt immers voor de voorvertoning in de Finder, die het ook niet doet. Heb je daar nog iets mee gedaan de laatste tijd?

Sparkle:

Ik herken jou probleem precies.
Heb exact hetzelfde pobleem.
Ik kwam er ook niet uit, dacht dat ik gek werd !!!

Ik heb op een extra harde schijf opnieuw Tiger geinstalleerd + alle update’s, en geen probleem op die schijf.

Misschien een stomme vraag (ben nog maar een leek).
Maar opnieuw “Voorvertoning” installeren, is dat een optie ?
Kan dat uberhaubt ?