Afdrukproblemen Epson 740 en 810

Met OSX heb ik problemen met het afdrukken van foto's met Epson Stylus Color 740 en Epson Photo 810. Met 9.2 geen enkel probleem maar daar heb ik geen mogelijkheden tot contactvellen (pasfoto's). Wie kent dit probleem?

Ellyan, welkom op MacOSX.nl.

Het zal me een plezier doen je te helpen. Maar… ik ken het probleem niet omdat je alleen maar aangeeft dàt je een probleem hebt maar niet verteld wat het probleem is.

- Soms "herkent" de iMac (zowel de laptop als de witte bol) de printers niet. En dan plots weer wel. (dit is niet alleen bij foto's). Ik kan er niet van op aan. - Kleurenafdrukken, ook als illustratie bij tekst, gaan ontzettend langzaam - Foto's komen er 'onscherp" uit. Alsof er schaduwen overheen liggen.

Stuur ik diezelfde foto door naar mijn ouwe trouwe met 9.2 heb ik geen probleem en maken beide printers schitterende afdrukken. En heel snel.
Alleen heeft die weer niet het afdrukprogramma voor contactvellen.

:? Nu al je nickname gewijzigd of ben ik er van af?

Vreemd probleem haal je daar aan. Heb je wel de goede (usb) driver van de Epson-printers? Welk OSX draai je?

Ook vast wat leesvoer over Epson en OSX:

Succes alvast.

Ik heb beide printers. Gebruik OS X 10.3.9. Beide printers zijn USB aangesloten. Printen onder OS 10 geeft geen problemen. Gaat wel hortend en stotend, maar resultaat goed. In Classic-mode draaien beide veel regelmatiger en sneller.

Ik zou me kunnen voorstellen dat het probleem op te lossen is door even de laatste drivers van de Epson site te downloaden.. Mijn Epson 1290 draait ook onder OX 10.3.9 prima - enige wat ik vervelend vind is dat je alleen maar via een ENORME omweg bij de status van de printer kunt komen (om de inktvoorraad te bekijken, de printerkopjes schoon te maken, te zien wat je nog kunt printen, etc,.)

Regelmatig installeer ik de drivers opnieuw om te kijken of dat helpt. Nee dus. En die enorme omweg om bij de status van de printer te komen omzeil ik door de printers voor onderhoud even op de 9.2 aan te sluiten. De Mac's staan hier naast elkaar dus dat is gemakkelijk.

Maar Macvideo, jij hebt dus ook problemen met beide printers? Ik bedoel, ’ hortend en stotend’ is nou ook niet bepaald een superpositieve opmerking. :wink:

Ik draai op iBook G3 OS X 10.2.8 (wordt sporadisch gebruikt) en op de G4 OS X 10.3.9.
Daarnaast nog 2 iMacs op 9.2

Heb al jaren Mac’s maar gebruik ze niet optimaal.