Afgelegde afstand bijhouden, zuinigste app?

Beste allemaal,

Ik ga morgen voor het eerst werken bij mijn nieuwe baas, een baan waarmee ik veel kilometers maak op de weg.

Nu ben ik uit nieuwsgierigheid benieuwd naar hoeveel kilometer in nou rij op een avond.
Het gaat om een dienst van 6 uur, nu dacht ik om runtastic aan te gooien maar was ik benieuwd of er apps zijn die zuiniger zijn in het batterijgebruik. Dit omdat hij gedurende 6 uur aan moet staan.

Om de afstand en route op de kaart te zien is geen must maar wel leuk, als er dus zuinige apps zijn die alleen je afstand registreren is dat ook goed.

Heeft er iemand tips voor goeie iPhone apps?

Je kan ook aan het begin van de avond je KM stand opschrijven en aan het einde van de avond weer. De resultaten van elkaar aftrekken en klaar, kost niets en is super zuinig. :wink:

Moves.

Ik gebruiken het al zeker zo’n anderhalf jaar en ik heb nog geen betere app kunnen vinden. De heeft twee standen: accuracy en battery saving. Dat spreekt voor zich natuurlijk. Maar zelfs in de “accuracy” prioriteitsstand verbruikt de app niet bijzonder veel stroom.

Zou een lader voor in de auto niet gewoon uitkomst bieden?

Bedankt voor de reactie’s! Moves klinkt goed maar het facebook verhaal spreekt me iets minder aan inderdaad maar ik zal eens kijken.

Autolader is geen optie want is op de fiets en/of scooter.

Neem een extra externe batterij.

Wat @TRML zegt, gewoon je km teller gebruiken.

Je bent dus pizzabezorger, Ricardo?

Edit; Ik zie dat je uit Gouda komt. Ik heb een project lopen voor de gemeente Gouda over verkeersontsluiting. Wat kan volgens jou beter aan het verkeer in Gouda? Hoe zou verkeer in de spits volgens jou aangepakt kunnen worden? Ben wel benieuwd, maar als je hier geen antwoord op wil geven snap ik dat verder ook wel! :stuck_out_tongue:

Ik zoek iets zeer speciaals, een app, waarmee je iets kunt meten. In centimeters of in inches.Ik stel me zo voor, in mijn stoutste fantasieën dat je de iPhone en/of iPad ergens langs legt, en dat die app zou dan de maat kunnen meten, in centimeters en/of zelfs in inches. Wat zou dat een uitkomst zijn!! Enz.enz.
Wat is er fout aan een liniaal, een meetlint? Wat is er fout aan een ordinaire kilometerteller? Een schrijnend voorbeeld van iDevice-verslaving en digitale verdwazing…

@OSX Lion

Het is volgens mij niet nodig om een account aan te maken om Moves te kunnen gebruiken, en je hoeft zeker niet met Facebook in te loggen. Mocht je er wel voor kiezen om een account aan te maken, dan hoef je alsnog niet het email adres te gebruiken dat je voor Facebook gebruikt. Gewoon een wegwerpaccount aanmaken, desnoods met sharklasers.com of zoiets. Dan komen ze lekker niet te weten. :stuck_out_tongue:

@sedikit

Of het is gewoon praktisch. Als OSX Lion daadwerkelijk een pizza bezorger is dan is een app als deze makkelijker en sneller te gebruiken dan bij een stuk of 5 brommertjes de kilometerteller af te lezen, registreren, en daarna de route berekenen. Daar ben je wel even een paar minuutjes per aflevering zoet mee.

De TS is cameraman.