Afgesneden dialoogvenster "Bewaar" onder OS-X

Ik gebruik OS 10.2.6 en ook OS 9.2.2

Als ik een classic applicatie (Quark, Director…) opstart onder OSX, en een bestaand bestand wil overschrijven krijg ik het normale dialoogvenster: “Wilt u het bestaand bestand XYZ vervangen ?” keuze uit NEE / JA. Tot zover alles normaal.

Probleem is dat als default waarde “NEE” wordt aangegeven en je dus niet gewoon kunt ENTER klikken.
Dit dialoogvenster is onder OSX niet volledig zichtbaar maar wordt rechts voor een klein gedeelte ingekort. En de waarde “JA” staat buiten het dialoogvenster en kan ik bijgevolg niet meer aanklikken…

Mac rechtstreeks opstarten onder Classic 9 heeft dit probleem niet.

Bug in Mac OSX of weet iemand een oplossing ?

:finderoud:

Het ligt in ieder geval niet aan jouw computer, want ik heb hetzelfde probleem tijdens het opslaan van een bestaand bestand, dus geef ik het maar een andere naam dan :?

In mijn geval werk ik met dezelfde bestanden die ik aanpas en die later automatisch worden verstuurd naar een kabelkrantserver. De bestandsnamen moet ik dus wel respecteren.

:slight_smile:

Hele irritante bug ja! Ik vond dit in een forum op de quark-site, heb het zelf nog niet uitgeprobeerd:

Happens only under classic and OS X and especialy when not using US English in the passport version. Solution (as givin many times before here…): use the control panel ‘Default folder’ (shareware) in classic, set ‘Make replace the default’ in the preferences in the default folder control panel. Now when this happens in QXPress, ‘Replace’ is the default (but you still do NOT see it on screen!) so you can simply hit the ‘return’ key to replace (or still click on Cancel as this button IS visible)

Or even better: use InDesign

Iemand enig idee hoe dit in Panther wordt opgelost ? Ik heb het probleem met alle OS9 applicaties onder OSX. En zou in Panther de bug wel OK zijn ?