Ik heb een hobby-site gemaakt met Flash Catalyst. Deze is geëxporteerd en in een html pagina gezet. Op een mac wordt alles prima weergegeven. Afmetingen zijn nog steeds zoals ze waren.
Wanneer ik de pagina open in windows, is alles een stuk groter, ook de lettertypes zijn anders (maar daar heb ik een oplossing voor).
De afmetingen zijn een beetje exotisch, maar daar zou het niet aan moeten liggen.
Sowieso is hij veel te hoog en breed voor een Flashwebsite. Ik krijg nu scrollbalken en dat is niet handig als alles binnen Flash is. Probeer hem in ieder geval niet breder te maken dan 990px en het liefst niet hoger dan 700px, zodat mensen met een beeldschermresolutie 1024*768 hem in ieder geval nog kunnen zien.
Volgens mij begin ik in de gaten te krijgen waar het verschil in formaat aan ligt..
DPI?
lettertypes zijn vaak bij windows groter weergegeven dan bij Mac. Volgens mij is er hier sprake van hetzelfde probleem, alleen dan met flash.. is hier niet een soort Html code voor? om dit te voorkomen?
Weet je zeker dat het aan Windows vs. Mac ligt? Lijkt me nogal onwaarschijnlijk. Gebruik je op je Mac niet gewoon een hogere resolutie display dan dat van je Windows PC?
De fonts die je gebruikt zijn niet geembed en waarschijnlijk niet op windows aanwezig. Hierdoor valt flash terug op het systeem font. Ik heb geen ervaring met Flash Catalyst maar in Flash heb je de optie om per tekstveld de fonts te embedden. Wat ik heb begrepen van Catalyst is dat dit vooraan in de workflow ligt en uiteindelijk interactief moet worden gemaakt in Flash Builder, ik weet niet of je dit doet. Mocht je dit doen dan kan je hier scriptmatig de fonts embedden.