Afreageerdraadje

Maddox, ik mis er twee: OS X vs Windows en Canon vs Nikon...

Leica vs. Praktica

Betamax vs VHS

Beatles vs. Stones

friet vs. patat

[quote=Brombeer url=http://www.onemorething.nl/community/topic/afreageerdraadje/page/508#post-2428642 time=1341669016]En wáár bieden ze die dienstverlening aan?[/quote]

Bij de mediamarkt!

:sealed:
Als je weet hoe daar van bovenaf personeel en stagiairs worden behandeld, kun je het die jongen eigenlijk niet eens kwalijk nemen.

!@#$%^&*()_ wanneer wordt die site nou eens een keer onderhouden.....

Sjaggereinige wijven! :angry:

Ik ken zo'n jongen. Dat is dezelfde jongen die voor zijn hele familie en vrienden, en vrienden van vrienden, en verre contacten die je waarschijnlijk nooit meer zult zien, apparatuur mag gaan repareren. Computers, telefoons, digitale TV, 'heb je de stekker er al opnieuw ingedaan', 'druk op start en dan', etc, etc. Zo'n jongen doet al dat om niets. Met geluk een zak drop. Dan vraag ik je: verdient zo'n lieve student het ook niet om eens een tientje in de hand gedrukt te krijgen voor alle tijd en moeite?

Ik help mensen graag, en ik vind het fijn als mijn kennis wordt gewaardeerd. Natuurlijk zijn er nog altijd de goede vrienden die thuis een waterpijp hebben staan of verdomd goede nasi maken, die een skype probleempje hebben of iets willen bestellen van eBay. Maar als ik je niet goed ken of geen gratis maaltijd aangeboden krijg, en je wilt dat ik je harde schijf ga defragmenteren en Windows 7 op je klotebak mik, krijg je geen plaats meer in mijn drukke 'gratis computerhulp' agenda.

Help uw vriendelijke student-met-verstand-van-kompjoeters de winter door: kook wat lekkers, deel een jointje, schuif een tientje toe of trakteer eens op een biertje in het café.

[s]Je had een jaar of wat geleden op Tweakers.net een eeuwigdurend slowchatdraadje: "Sleutelen aan bevriende computers." Een soort zelfhulppraatgroep annex afreageerdraadje voor handige neefjes en ondergewaardeerde nerds, omdat de wereld het wel normaal vindt dat je een loodgieter of boekhouder wat toestopt.
Maar de digitale hulp wordt niet alleen als vanzelfsprekend beschouwd: ze luisteren ook niet eens als je ze uitlegt wat ze moeten [i]laten[/i], zodat je binnen de kortste keren weer dezelfde dingen kunt uithalen.[/s]
Ik val in [url=http://www.onemorething.nl/community/topic/afreageerdraadje/page/270#post-2026800]herhalingen [/url]

Als Apple-liefhebber ben ik ook een mijnenveld aan het bouwen. Om mij heen zijn de afgelopen tien jaar minstens twaalf mensen, op aanraden van mij, overgestapt op Apple producten. Als je niet oppast ben je de slechte raadgever en zit je uren lang te prutsen met Macs, Airports of iPhones om de pijn te verzachten. Je gaat je bijna verantwoordelijk voelen voor andermans problemen. Alleen maar omdat je advies hebt gegeven om op een Apple product over te stappen.

:angry:

Een soort mobiele helpdesk... dat beeld herken ik enigszins

Niet over naar 5Havo :cry:

[quote=LucasJV url=http://www.onemorething.nl/community/topic/afreageerdraadje/page/509#post-2429196 time=1341777660]Dan vraag ik je: verdient zo'n lieve student het ook niet om eens een tientje in de hand gedrukt te krijgen voor alle tijd en moeite?[/quote]
Ja, natuurlijk. En ik zou het hem ook meteen aanbieden. Alleen als je in eerste instantie aanbiedt om even te helpen en pas nadat degene aan wie je het aanbiedt heeft gezegd dat hij/zij dat wel op prijs zou stellen aangeeft "kost je wel 20 euro", dan begrijp ik ook dat de klant dan wegloopt.

Overigens meen ik dat het inderdaad een standaard service is van Mediamarkt. Die die jongen gewoon op de bon moet zetten. En waar ie dus niks extra aan verdient.

Uiteraard jf, mijn post was iets algemener. ;)

Kak... de MagSafe adapter van mijn MacBook begint kuren te vertonen. Waarschijnlijk een kabelbreuk in/bij de ingang in de adapter. Het leek vanmorgen in ieder geval wel een stroboscoop met knipperende groene en rode lampjes, een beeldscherm dat van intensiteit wisselde :angry:

Ach, hij is al weer van februari 2008. Wellicht een keer tijd voor een nieuwe MacBook :nerd:

Och, die MagSafe van mij ging al na twee jaar stuk. En nog wel meer...
Nieuwe MBP staat voor volgend jaar op de lijst.

Volgens mij hanteert mijn werkgever een periode van 5 jaar voor vervanging van hardware, maar is het financieel afgeschreven na 3 jaar. Ik vind bijna 4,5 jaar dan wel een mooi compromis. Eens kijken of we hem zover kunnen krijgen :nerd:

Kunnen die fucking irritante Nokia Lumia reclames op YouTube even heel snel deaud? :angry: