Afreageerdraadje

[url=http://www.nokia.com/global/contact/]Ask them ;)[/url]

[quote=vogel url=http://www.onemorething.nl/community/topic/afreageerdraadje/page/509#post-2430004 time=1341987332]Och, die MagSafe van mij ging al na twee jaar stuk. En nog wel meer... Nieuwe MBP staat voor volgend jaar op de lijst.[/quote]Die van mij ging precies een jaar mee. Toch nog een nieuwe meegekregen die ook weer een jaar garantie krijgt van de winkel. Eens kijken hoe lang deze meegaat.

Documentaires op Discovery en NGC over paranormale zaken zoals Ancient X-files e.d. over bijvoorbeeld het Monster van Loch Ness, Big Foot en Vampires, lokken mij binnen met de verwachting en aanname dat het allemaal toch best waar kan zijn, omdat er nl. gegronde aanwijzingen zijn gevonden die in de aflevering onderzocht gaan worden.

Ik trap er iedere keer weer in.
Ook al weet ik dondersgoed dat als er echt bewijs zou zijn gevonden, dat 's-nachts met regelmaat de tanden in de nek van een schone maagd worden gezet, door een sadistische geilneef zonder spiegelbeeld, dat dit al lang op het nieuws zou zijn geweest en de kranten er vol mee hebben gestaan.

Driekwart van zo'n programma bestaat uit een rijk geïllustreerde inleiding en komt maar niet los uit de inleiding, vol 'smoke and mirrors', verontustende afbeeldingen, nagespeelde scenes of homevideo-opnamen van iemand die niet weet hoe de camera werkt, om het allemaal nog authentieker te maken om dan pas tegen het einde van de uitzending de vraag, of vampiers bestaan echt te gaan beantwoorden.
De gastheer/presentator doet zich voor als respectabele onderzoeker/wetenschapper, meestal grijzend en welbespraakt.
"Dit kan best iets worden", denk ik dan nog steeds, ondertussen de te verwachten onvermijdelijke uitkomst, dat het allemaal kul is maar weg te drukken met als verdediging dat ik voor alles open sta.

En zo sta ik iedere keer inderdaad weer open voor een anti-climax, een teleurstelling en verloren drie kwartier van mijn leven.

Bij de laatste TV die ik had heb ik Very Disco cs. niet eens meer een nummer op de remote gegeven.
Had er ook mee te maken dat ik intussen aan een haaien-, mummie- en krokodillenmoeheid leed.
En je hebt me eraan herinnerd dat ik nog een onbekeken aflevering van 'Echt Bloed' heb liggen. [img]http://www.emofaces.com/en/buddy-icons/v/vampire-buddy-icon-after-lunch.gif[/img]

Ik kijk er überhaupt niet naar, naar dat soort programma's, maar het kjken van welk programma op die zenders ook is sowieso een bezoeking. Ben je net 8 minuten onderweg, komt er al een blok reclame en promo's. Dan weer een minuut of 8 programma gevolgd door doorgaans precies hetzelfde blok reclame en promo's. En dat dan nog een keer en darna nog even 5 minuten afsluiting en dat was dan een "uur" programma. Netto: net iets meer dan een half uur programma, een minuut of 6 reclame en de rest promo's voor programma's die ik helemaal niet wil zien.

Amerikaans model: 'hour long show' is 40 minuten + 20 minuten reclame, 'half hour show' is 20 minuten + 10 minuten reclame.

Ik kijk daarom ook liever Britse TV: 45-60 minuten, gevolgd door GEEN reclame.

In dat geval is het alleen de BBC, de Britse commerciële zenders zijn net zo erg.

BBC is kikke! Vooral omdat de Engelsen er belasting voor betalen en wij niet...

Discovery Channel is de laatste jaren getransformeerd in een anabolenkanaal. Het begon allemaal zo mooi met uitgebreide BBC documentaires over van alles en nog wat. Tegenwoordig is het allemaal Mega, Super, Fast, dangerous, dirty etc etc. Motorrijders, krabvissers en tatoeëerders. Dat kan op zich boeiend zijn om over te vertellen. Maar je steekt er geen kont van op. In plaats daarvan mag je meekijken hoe ze gaan basketballen, een huis kopen, met de hond naar de dierenarts gaan of elkaar pranken op de werkvloer. Om nog maar te zwijgen over de listige editing waardoor ze doen lijken dat iedereen ruzie met elkaar heeft, er bij het minste probleem de hele zaak op omvallen staat (en het komt altijd goed) of dat ze de deadline net niet gaan halen. Als je goed oplet zie je gewoon dat ze van een saai verhaal een sensationeel probleem maken.

Bagger! :x

Je bent gewoon jaloers! :angry: Jij wil gewoon ook zo'n getatoeëerde krabvissende goudzoekende diepzee motorbouwer zijn! En ruzie maken met iedere getatoeëerde krabvissende goudzoekende diepzee motorbouwer die je tegenkomt...

ETA: Chasing Classic Cars is dan weer wel een leuk programma :nerd:

Koop je een tafelblad met bijhorende poten moet je zelf de gaten boren. Ikea rotzooi. Laten ze dan ook boormachines verkopen. Heel irritant.

Dat is niet meer dan logisch. Net zoals er bij een elektrische grasmaaier geen snoer zit. Dan kan het snoer van de grasmaaierfabrikant ook niet tussen de messen komen en op die manier sluit de fabrikant zijn aansprakelijkheid uit.
Die tafel is gemaakt om door iKea verkocht te worden; dat jij er aan wilt tafelen is voor iKea bijzaak.
iKea weet ook van te voren dat die tafel wonky is en gaat wiebelen en door jou de gaten van de cruciale verbinding te laten boren, leggen ze de aansprakelijkheid voor een disfunctionerend gat ook bij jou.

[quote=Hostyle url=http://www.onemorething.nl/community/topic/afreageerdraadje/page/510#post-2430983 time=1342163580]Je bent gewoon jaloers! :angry: Jij wil gewoon ook zo\'n getatoeëerde krabvissende goudzoekende diepzee motorbouwer zijn! En ruzie maken met iedere getatoeëerde krabvissende goudzoekende diepzee motorbouwer die je tegenkomt...

ETA: Chasing Classic Cars is dan weer wel een leuk programma :nerd:[/quote]

Ach ik heb altijd een zwak gehad voor American Chopper, dat kijk ik nog wel eens.
Die ruzies zijn (waren in ieder geval) niet altijd geacteerd en het had wel een hoge amusementswaarde.

Maar wat zijn die 'theme bikes' die ze bouwen toch altijd spuuglelijk, dat kunnen ze dan weer niet...

Ik weet niet wat die Flash-troepteringzooi heeft vanavond, maar je kunt helemaal [b]NIKS[/b] meer bekijken zonder dat gaat hikken, terugspringt naar het begin of er definitief helemaal mee kapt.

Chrome, Safari, whatever, overall hetzelfde gedonderkloot. Ik hoef deze avond geen Flash of YouTube meer te zien. *&^^&%^%$^%# Als het dan die ene keer misschien al voor 5 seconden zou werken?!:angry::angry::angry::angry::angry::angry:*^$@!%()(*

[quote=Dr. Maddox url=http://www.onemorething.nl/community/topic/afreageerdraadje/page/510#post-2430972 time=1342162605]Discovery Channel is de laatste jaren getransformeerd in een anabolenkanaal. Het begon allemaal zo mooi met uitgebreide BBC documentaires over van alles en nog wat. Tegenwoordig is het allemaal Mega, Super, Fast, dangerous, dirty etc etc. Motorrijders, krabvissers en tatoeëerders. Dat kan op zich boeiend zijn om over te vertellen. Maar je steekt er geen kont van op. In plaats daarvan mag je meekijken hoe ze gaan basketballen, een huis kopen, met de hond naar de dierenarts gaan of elkaar pranken op de werkvloer. Om nog maar te zwijgen over de listige editing waardoor ze doen lijken dat iedereen ruzie met elkaar heeft, er bij het minste probleem de hele zaak op omvallen staat (en het komt altijd goed) of dat ze de deadline net niet gaan halen. Als je goed oplet zie je gewoon dat ze van een saai verhaal een sensationeel probleem maken.

Bagger! :x[/quote]In de nieuwsgroepen zie ik al maanden de titel [i]Ice Road Truckers[/i] langskomen. Het is eigenlijk een homerische, wat heet, olympische* prestatie om dat onderwerp zo uit te melken. De BBC is onlangs gestart met een tweede serie van 3 (drie!) uitzendingen [i]The world's most dangerous roads[/i], en in zo'n serie hebben ze aan één uitzending over een weg, dus ook die ijsroute in Alaska, genoeg.

[i]*maar dat gaan een andere betekenis krijgen, ook omdat dat woord gepatenteerd is.[/i]

[quote=arnout url=http://www.onemorething.nl/community/topic/afreageerdraadje/page/510#post-2431163 time=1342188783]Ach ik heb altijd een zwak gehad voor American Chopper, dat kijk ik nog wel eens.

Die ruzies zijn (waren in ieder geval) niet altijd geacteerd en het had wel een hoge amusementswaarde.

Maar wat zijn die \'theme bikes\' die ze bouwen toch altijd spuuglelijk, dat kunnen ze dan weer niet...[/quote]

De ruzies waren echt, de motoren lelijk en van slechte kwaliteit... maar op de een of andere manier heb ik ook gekeken. Net alsof je naar een ongeluk zit te kijken. Je wil niet, maar het trekt toch je aandacht.

Dat doet de montage Hostie! ;)

[quote=SunKeeper url=http://www.onemorething.nl/community/topic/afreageerdraadje/page/510#post-2431213 time=1342195787]Ik weet niet wat die Flash-troepteringzooi heeft vanavond, maar je kunt helemaal [b]NIKS[/b] meer bekijken zonder dat gaat hikken, terugspringt naar het begin of er definitief helemaal mee kapt.

Chrome, Safari, whatever, overall hetzelfde gedonderkloot. Ik hoef deze avond geen Flash of YouTube meer te zien. *&^^&%^%$^%# Als het dan die ene keer misschien al voor 5 seconden zou werken?!:angry::angry::angry::angry::angry::angry:*^$@!%()(*[/quote]

Dat had ik dus ook, zat op youtube en kon geen film bekijken sprong iedere keer terug. Dacht dat het aan mijn machine lag, maar blijkbaar ligt het nog anders.

In het geval van YouTube komt het doordat je denk ik [url=https://www.youtube.com/html5]HTML5 beta[/url] aan hebt staan. Ik kwam daar ook achter gisteren en sindsdien werkt YT weer prima..

Niet helemaal Lucas, gisteravond had ik er soms ook last van, en ik had mij al afgemeld bij HTML5 beta.
Zeg het maar..