Afscheid nemen is zwaar... tot ziens (?) OMT

Tja KW, wat kan ik er nog over zeggen?

Ik kan me de hoogtij dagen nog wel herinneren, lang geleden. Veel forums lijden een zieltogend bestaan, zo ook OMT.

Ik wapper af en toe nog hier binnen, maar ben meestal ook snel weer weg, slappe copypasta artikelen, de echte know-how is al lang foetsie, het is geen schim meer van wat het was.

En dan kan je soms maar beter afscheid nemen.

Ik denk dat het de @redactie niks uitmaakt.

Ik denk dat jullie een totaal verkeerd beeld hebben van de huidige OMT opzet. OMT is onderdeel geworden van Mediahuis, dat verantwoordelijk is voor een flink aantal sites. Redacteurs moeten hun aandacht dan ook over al deze sites verdelen.

Verder wordt er wel degelijk naar kritiek, op- en aanmerkingen geluisterd en ook qua artikelen wordt er geprobeerd een zo breed mogelijk aanbod te plaatsen aan de hand van de voorkeuren, die jullie onlangs hebben aangegeven in de weekend poll. Wellicht verwachten jullie dat er op alle op- en aanmerkingen ook een schriftelijke terugkoppeling komt, maar dat zou alleen al een dagtaak zijn. Dat zal dus niet gaan gebeuren.

Daarnaast zijn we achter de schermen druk bezig om de hele site naar een beter geschikt en veel sneller platform over te hevelen, maar aangezien de technici ook verantwoordelijk zijn voor een handvol andere sites, gaat dit proces veel langzamer dan we zouden willen. Toch is er licht aan het einde van de tunnel, dus heel erg lang hoeven we daar waarschijnlijk niet meer op te wachten.

Je maakt jezelf steeds ongeloofwaardiger Night. Ik snap wel dat het niet aan jou ligt, maar dat je dit soort onzin blijft verkondigen is wel triest. Onderstaand is een jaar geleden, en toen zaten we al twee jaar in die tunnel. Inmiddels drie dus.

1 like
Toch is er licht aan het einde van de tunnel,
Waar heb ik dat vaker gehoord?

Maar we blijven hoop houden. ?

Jeetje KW,

Tsja ik kan niet zeggen dat ik het niet snap.
Ik ken je al flink wat jaartjes (Jij mij als een van de weinig nog onder mijn eerdere naam), en moest heel vaak om je lachen.
Was het zeker niet altijd met je eens, en baal ook best wel van het huidige OMT.

Ik merk dat ik OMT niet meer in mijn dagelijkse lijstje heb staan, soms opeens denk ohja OMT en steeds vaker dit geen reden is om de url in te typen.

We gaan zien wat 2021 brengt, jou niet meer helaas.

Sorry hoor Night maar:

Redacteurs moeten hun aandacht dan ook over al deze sites verdelen.”

Ze hebben daar dus geen “redacteur voor…” zoals bij een krant of het journaal?

Ik zou als redacteur zijnde ook geen speciale aandacht besteden aan een site als daar Apple aan bod komt terwijl ik b.v. thuis met Windows werk.

Laten ze dan op zijn minst redacteuren aannemen die kennis van zaken hebben en passie.

Ik denk dat jullie een totaal verkeerd beeld hebben van de huidige OMT opzet

Nee, geen ‘verkeerd’ beeld, het juiste beeld. Wij zijn Apple / Mac / iPad / iPhone gebruikers en niemand minder dan wij kunnen beter uitleggen hoe zo’n site zou moeten werken en wat de mogelijkheden zouden moeten zijn. Niet een of andere TMG knul met aandelen. Zo zag ik in dit draadje een opmerking staan die hout sneed. Vreemd genoeg kan ik die ineens niet meer terugvinden (…). Daarin stond dat er reviews zouden moeten staan van software of handige tips zodat je niet eerst een topic hoeft op te zoeken of te beginnen. Maar dat vraagt kennis die er nu niet is. En als een bepaalde redacteur meerdere sites onder zijn hoede heeft is er ook geen tijd voor natuurlijk, dat schort er dus aan. Want de enige zaken die er nu staan en waarvoor je geen topic hoeft te beginnen vallen onder de categorie (en ik gebruik het woord nu ruim) nieuws en sensatie-achtige verhalen die vaak niks toevoegen aan de gebruikerservaring van een Apple product.

Vergeet niet dat de Apple community altijd al erg hecht is geweest. Mogelijk hechter dan bij Windows. We zijn en blijven een aparte groep in de computerwereld maar dat vind je op OMT niet meer terug.

Toch is er licht aan het einde van de tunnel

Zeg dan even tegen die werklui dat ze niet elke keer 50m erbij bouwen want ik zie het einde niet dichterbij komen hoor.

Verder wordt er wel degelijk naar kritiek, op- en aanmerkingen geluisterd

Als dat waar was waarom typ ik dan nu bovenstaande in?

Maak dan eens een speciale sectie waar wij ideeën kunnen plaatsen want dit draadje is ook maar naar aanleiding van WK.

Bye bye zwaai zwaai, Ik sluit me hier bij aan en ga mijn account stoppen. Alleen deze site is een Wordpress drama. Sinds 2004 lid maar geloof het nu wel. Succes allemaal!

Ik sluit me ook aan bij KarelWillem. Vrijwel het enige dat ik hier de laatste maanden nog kan bijdragen is aangeven waarom sommige nieuwsberichten op niets gebaseerd zijn, die dan vervolgens meestal stilletjes door de redacteur verwijderd worden. Dat is toch sneu? Ik denk al een paar jaar dat het niveau van de site, met name de nieuwsberichten, niet nog dieper kan zakken, maar dat is wel wat er toch steeds gebeurt. Night, bedankt voor je inzet, maar ik denk dat als je er zo over denkt, jij ook niet hier de boel nog kan redden. Wens de achterblijvers die het toch nog willen blijven proberen succes.

Adieu!

Idem van mij. Ook Pete Z. bedankt voor het modereren al die jaren. TheBigZ ook bedankt voor je vele goede adviezen. En al die anderen die het goed hadden met dit forum. Maar voor mij is het dieptepunt nu ook bereikt met deze website.

Wie weet wordt het ooit nog overgenomen door mensen die hun hart en ziel erin willen gooien en dan kom ik misschien wel weer terug.

Thanks KW,

hopelijk tot een van de volgende, hier of ergens anders…

Ik blijf sporadisch binnenspringen :wink:

Aan alle vertrekkers, het is erg jammer maar volledig begrijpelijk. Het enige ding waar ik hiervoor nog kom is ook het associatie spel. Gegroet en wie weet tot een volgende keer.

… en nog steeds begrijpen ze bij OMT er geen ene fluit van.

De site ligt wederom plat. Waar is dat simpele html-paginaatje met de melding wat er aan de hand is? Neem je gebruikers eens serieus. Misschien dat men dan niet meer wegloopt.

Jammer. Het was leuk te zien hoe je veranderde. Eerst 100% overtuigd Apple fan, daarna Hackintosh en Android. Maar aan alles komt een eind. Ik kom hier ook steeds minder vaak. Van beginjaren (ik zit er ook sinds 2002, eerst onder andere nickname) is er nu dan ook niemand meer, ik weet ook niet wie RW076 eerst was. :wink: wellicht tot ziens op topics van MacFreak en/of iCulture. Alhoewel forum van MacFreak wel moderner en actiever oogt dan die van iCulture.

1 like

Zouden leden als .Freek, unSOUND, Poezenbeest en Deskman hier nog steeds zijn onder een ander nick??

Hé KW, ik dat je net een paar maand eerder had aangemeld, lange tijd, het is jammer dat het zo moet gaan, je leest er ook niks over dat er iets is en dat er aan gewerkt wordt, merk van mij zelf dat ik al jaren veel actiever ben bij de buren dan hier.

Thanks KarelWillem! Het was een voorrecht om je (een beetje) te kennen!

Dank voor je bijdragen.

En wat mooi toch weer, hoe men hier op je bericht reageert…

PS weet iemand waar Shmoo rondhangt?

Tabee, KW. Het allerbeste toegewenst.

Jongens, jongens. Het is hier geen vliegveld dus er is geen noodzaak een vertrek aan te kondigen.

<p class=“cite”>Door deze post ben ik gaan beseffen dat ik hier ook al sinds 2005 rondhang, en dat ik maar al te goed merk dat het hier elke dag bergaf gaat.
Ook het totale gebrek aan inzicht zoals Night hieronder mooi illustreert zorgt ervoor dat de boel hier langzaamaan doodbloedt.
Sinds OMT is overgenomen door zo’n groot bedrijf zou je verwachten dat de artikels tenminste deftig geschreven zijn, maar helaas…</p>
Ik vind nu ook in mijn inbox een bericht van 4 maanden geleden, een officiële waarschuwing omdat ik onder meerdere artikels de schrijffouten aanhaalde. Maak dan geen schrijffouten en zorg voor een deftige redactie.

"Je reacties op diverse voorpagina-artikelen zijn verwijderd omdat deze niet aan de huisregels voldoen waarmee jij je akkoord hebt verklaard bij het aanmelden op OneMoreThing.nl. Dit soort reacties zijn zeer ongewenst, en scoren daarnaast erg hoog in de ergernis top-10 van de bezoekers van onze site en forum.

Je krijgt bij deze derhalve een officiële waarschuwing. Bij geconstateerde herhaling zal je de toegang tot de site voor bepaalde tijd worden ontzegd."

Komaan zeg, die regel bestaat nog maar sinds 2019 (dankjewel Internet Wayback Machine) en werd niet meegedeeld. Beter eerst de redacteurs hun werk deftig leren doen ipv er een debiele regel rond te maken? Dit bericht was wel de druppel, ik ben er ook mee weg :slight_smile:

<p class="cite">Night op 15 februari 2021 om 17:36</p>
Ik denk dat jullie een totaal verkeerd beeld hebben van de huidige OMT opzet. OMT is onderdeel geworden van Mediahuis, dat verantwoordelijk is voor een flink aantal sites. Redacteurs moeten hun aandacht dan ook over al deze sites verdelen.

Geen discussies graag, dat was niet de doelstelling van KW. Ik ben wel benieuwd wat de laatste druppel was geweest van KW. Ik kom niet meer dagelijks dus ik heb hier en daar wellicht wat gemist.