Vanaf 1 september zal ons mooie forum niet meer bestaan.
In dit topic kun je waardig afscheid nemen en/of leuke anekdotes of andere ervaringen delen, ter afsluiting van jarenlang Mac wel en wee. Ook leuk om te weten is naar welk Mac platform jullie overstappen
Tja, wat zal ik zeggen. Sinds 2010 kwam ik bijna dagelijks op dit forum. Toe was het stuk leuker, met een goede podcast, met Lucas, Koen en Jan David. Veel geleerd over de Mac en het Apple ecosysteem. In ieder geval bedankt aan de leden die deze kennis aan me verstrekt hebben. Natuurlijk niet te vergeten de moderatoren en met name Night, bedankt man, het gaat je goed.
Sinds Lucas, Koen en Jan David vertrokken zijn, is het helemaal de verkeerde kant op gegaan. Jammer dat het zo gelopen is. Het is een mooie tijd geweest. Ik verwacht de paar mensen die nog over zijn terug te zien bij de buren van MacFreak. Het ga je goed.
vond vroeger de community veel levendiger de podcast was fantastisch en was veel toegankelijker om onder een artikel een berichtje te plaatsen. je soms kwam je op goede tips door de groepen waarbij we elkaar helpt problemen op te lossen.
dat mis ik sins we de nieuwe webpagina al aantal jaar hebben .
Jammer dat het OMT-forum stopt.
Hartelijk dank voor de adviezen en tips.
Heb de afgelopen jaren veel geleerd over met name systeembeheer.
Night, het ga je goed.
Ik loop hier ook al van zo ongeveer het jaar 2007 rond.
Heel veel geleerd , veel hulp gekregen en af en toe ook een beetje hulp gegeven.
Zonde dat men ermee ophoudt.
Bedankt aan al degenen , leden en moderatoren , waarmee ik ooit in contact kwam.Het was een verrijkende en gezellige tijd.
De meesten zitten waarschijnlijk al een tijdje zowel hier als bij MacFreak.
We komen mekaar zeker nog tegen.
Het forum van One More Thing was mijn favoriete Apple forum. Je hebt Engelstalige fora en je hebt Nederlandse fora met een Apple gedeelte. Alleen dat is niet hetzelfde.
Een jaar of wat geleden een account aangemaakt voor het geval dat. Je mag verwachten dat ik daar actiever ga worden. Er is zelfs een kans dat ik daar wat onderwerpen aan ga maken.
Om de een of andere reden las ik de frontpage nog steeds. Helaas was de kwaliteit daar laag en er kwamen ook weinig artikelen. Van technische problemen heb ik al maanden geen last meer gehad.
Ze zeggen wel eens dat fora het onderspit delven door sociale media. Mijn inziens is dat deels waar. Er is genoeg animo voor fora, omdat deze vaak stukken gestructureerder en redelijker zijn.
Iedereen bedankt voor zijn bijdragen aan het forum en in het bijzonder aan @Night .
Jammer, weer een Apple-forum ter ziele.
Of gaat WANT alsnog op eerdere mededelingen terug komen en het forum in stand houden?
Ik voorspel; zonder een forum is WANT in deze vorm geen lang leven beschoren.
In tegenstelling tot wat jullie gewend zijn van het originele forum, werken ze mij het huidige OMT slechts van maandag tot en met vrijdag. Zal dus wel maandag worden voordat het echt op slot gaat.
Als ik het zo bedenk, jammer dat ik hier zolang weggeweest ben. Kwam hier voor het eerst als puber begin jaren 2000 - geen idee meer wat mijn naam toen was, maar rond mijn 20-22 is de interesse in computers even volledig weggevallen, en bezocht ik ook geen forums meer. 7-8 jaar geleden met mijn eerste iPhone de weg teruggevonden, maar toen was de glorieperiode achter de rug.
Ja, hij heeft het er wel eens over gehad. Ze hebben hem ooit gevraagd als moderator. Ik weet alleen niet of hij daar dezelfde naam heeft.
Ik overigens wel.
Eerder schreef ik al iets vergelijkbaars, maar omdat dit topic is bedoeld om herinneringen etc. op te halen, klim ik nog maar een keer in ‘de pen’ …
One more thing… voor mij nog altijd bekend als macosx.nl … is lange tijd voor mij een fijne plek geweest om te komen. Met name (voor mij) tussen 2006 en 2012 … kwam ik er graag en veel. Vooral de uitgebreide kennis die gedeeld kon worden en de leuke extra dingetjes zoals de kersthit van Sjarrel en Sjaan (Kerstmis in Cupertino) en natuurlijk het groot OMT-Dictee. Dat waren echt geweldige initiatieven.
Wat ik het leukst vond waren de live-verslagen en het gezamenlijk kijken naar de Keynotes. De spanning en het enthousiasme was via de computer voelbaar en zichtbaar. Het werd allemaal steeds professioneler, en het was gewoon supercool om daar als bezoeker op afstand getuige van te zijn. Jan-David, Koen en Lukas maakten er echt iets heel leuks van met elkaar. (En natuurlijk René met zijn dictee) … Ja. Het avontuur is natuurlijk al lang voorbij, toen de mannen, inclusief Adriaan, er afstand van namen. En nu valt het doek dan definitief.
Het is oké… het is ook de tijdgeest die verandert. Net zo goed dat ik nog altijd het vrolijke en krasse gepingel van mijn analoge modem mis, en de tijd dat je op BBSen inbelde. Het gaat voorbij, en zo ook dit. De herinneringen blijven en die zijn gewoon goed. Veel geleerd hier, ook wel eens geërgerd aan de soms scherpe en onprettige manier van discussiëren van sommige bezoekers. Mijzelf ongetwijfeld ook wel eens aan zoiets ‘schuldig’ gemaakt als het wat hoger opliep. Maar hoe dan ook, het was echt een thuisbasis voor Apple-minnend Nederland en België.
Wat nog wel genoemd mag worden, gevoelsmatig dan, is dat in de begin-periode je zelf ook nog wel een beetje een uitzondering was. De “Think Different” slogan van Apple was dan ook heel passend. Dat gedachtegoed is natuurlijk “al lang” verdwenen. Je bent nu geen alternatieve uitzondering meer als je een Apple gebruikt, en ook de grotere computersystemen zijn toch ook wel meer naar elkaar toegegroeid. Al moet ik wel zeggen, dat ik nog steeds heel blij ben met mijn Mac (Studio inmiddels) en met MacOS. Het voelt niet meer als ‘alternatief’ maar eerder als ‘mainstream’… en mja, dat is toch ook wel ergens weer jammer.
Hoe dan ook, iedereen die nauw betrokken was bij het forum, heel erg bedankt. Ook aan moderators en andere betrokkenen. Hopelijk komen we elkaar nog eens tegen. Ik had al sinds 2012 een MacFreak account (zelfde nickname als hier) en ik hoop daar weer wat meer rond te hangen. Was het een beetje uit het oog verloren, en grappig genoeg was ik er laatst, en het voelde als een nostalgische ervaring. Dus wie weet zijn de wonderen de wereld nog niet uit.