Afsluit geluidje

Is het mogelijk om een geluidje te laten afspelen bij het uitschakelen van de mac of bij het in sluimer stand zetten? Ik gebruik max OS X Panther.

Zou wel leuk zijn inderdaad, geen idee of het kan trouwens...

ja dat kan wel,.. is niet heel erg moeilijk.. dan moet je een applescript gebruiken..

ik zal hem ff opzoeken…

Ja leuk, lijkt ie nog meer op n winddoos. Misschien je 'm een scheet laten laten :P

Die scheet is leuk voor de Windows PC!

Ja bij window$ kan het dat is dan ook misschien het enige leuke aan die machines

Hmmz, vind het niet echt nodig..

Als ik em dichtklap heeft ie geen tijd meer om nog een geluidje te maken :stuck_out_tongue:
Hoewel, de Samsung mobiel van mn mams doet het ook als je em dicht en openklap, das best grappig opzich… :slight_smile:

Ik dacht em niet voor m'n iBook te gebruiken maar voor m'n eMac, die klapt niet dicht :lol:

Is niet te hopen lol

wat ik mij meer afvraag is: kan die irritante 'zucht' of wat het ook is (het eerste wat je hoort als je je apple opstart) niet afgezet worden??

G.

"Zucht"?! Mijn Mac "zucht" niet hoor lol wat bedoel je ermee precies, snap niets van wat je bedoelt qua "zucht", bedoel je het opstartgeluid van de Mac echt?

welja... het gaat ergens zo'n beetje als 'aaaaaaaah' (met wat fantasie) maar idd, het mac opstartgeluid

[quote:cff7994399="Gaetan"]het eerste wat je hoort als je je apple opstart[/quote:cff7994399] JOEPIE?!

lol! maar ff serieus, kan dat echt niet af? dat maakt echt veel te veel lawaai naar mn zin

Volgens mij wel, weet alleen niet hoe. Mij kan het niet hard genoeg. Gaat bij mij voluit over actieve studiomonitorspeakers hier hehe.... Hele dorp weet hoe laat ik m'n Mac herstart lol

ik schrik me inderdaad ook elke keer het apelazerus als dat opstartgeluid aka luchtalarm door de kamer schalt...

Om het opstart geluid af te zetten: http://macosx.nl/?page=showarticle&art_id=1225

maar ik wil een geluidje bij het afsluiten of in sluimer zetten :expressionless:

[quote:d134ebc94f="jbgood"]ik schrik me inderdaad ook elke keer het apelazerus als dat opstartgeluid aka luchtalarm door de kamer schalt...[/quote:d134ebc94f]

Haha ja is klote soms moet ik toegeven hoor, soms werk ik middenin de nacht nog. En dan slaapt hier iedereen ongeveer wel. Als ik dan vergeet m’n speakers uit te zetten en m’n Mac herstart, heeft gelijk iedereen last van insomnia hehe…

voila, nu begrijp je waar ik naartoe wou. maar goed, ik moet dat ding nog unpacken, dus dat ga ik eerst doen :)

Niemand nog een ideetje?