Afspeellijst op externe harde schijf zetten met iTunes

Ik heb een redelijk aantal GB muziek staan in mijn -door iTunes beheerde- muziekmap. Maar wegens plaatstekort op mijn harde schijf, zou ik het minder intressante deel ervan willen overzetten op een externe harde schijf.

Mijn vraag is nu hoe ik de liedjes behorend tot een bepaalde afspeellijst op een deftige manier op een externe harde schijf kan zetten?

[i:b960fae560](dus niet door in de map van elke artiest te moeten zoeken naar die liedjes afzonderlijk en die dan over te zetten; Ik weet dat je afspeellijsten kunt wegschrijven op DVD’s maar het zou toch een beetje stom zijn om die tussenstap te moeten maken…) [/i:b960fae560]

Alvast hartelijk bedankt!

[url=http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=301748]iTunes : Moving your iTunes Music folder[/url]

Het probleem is dat ik niet mijn gehele iTunes-muziekmap, maar slechts een beperkt deel van de liedjes (die ik in een afspeellijst heb ondergebracht) naar die externe harde schijf wil kopieren,...

iTunes Help : [i:306d2ca8ea]Afspeellijsten exporteren voor archiveringsdoeleinden of gebruik op een andere computer. U kunt een afspeellijst exporteren en op een andere computer importeren, zodat u dezelfde afspeellijst op beide computers in iTunes kunt gebruiken. U kunt de afspeellijst ook exporteren zodat u deze als reservekopie kunt bewaren.

Als u een afspeellijst exporteert, exporteert u in feite een lijst met informatie over de nummers in de afspeellijst. [b:306d2ca8ea]De nummers zelf worden niet geëxporteerd.[/b:306d2ca8ea]

• Om een afzonderlijke afspeellijst te archiveren of in iTunes op een andere computer te gebruiken, selecteert u de afspeellijst in de lijst ‘Bron’ en kiest u ‘Archief’ > ‘Exporteer lijst met nummers’. Vervolgens kiest u ‘XML’ uit het venstermenu ‘Structuur’.

• Als u een kopie van al uw afspeellijsten wilt maken, kiest u ‘Archief’ > ‘Exporteer bibliotheek’. (De geëxporteerde gegevens worden standaard opgeslagen in de XML-structuur.)

• Als u een afspeellijst van iTunes wilt importeren, kiest u ‘Archief’ > ‘Importeer’. In de geïmporteerde afspeellijst worden alleen de nummers weergegeven die zich op de harde schijf van de computer of externe media bevinden.[/i:306d2ca8ea]

Een afspeellijst werkt dus enkel maar in iTunes zelf. Je kunt er blijkbaar niet de nummers op je harde schijf mee beheren. Ik vrees dat wat jij wil doen, niet mogelijk is.

na een beetje surfen, vond ik het programmatje idleTunes en daarmee lukt het. je kunt er voor de rest ook nog een paar handige zaken mee uitvoeren. te downloaden op: http://www.idletunes.com/

Hmm.... exe. bestand

Requirements

• Microsoft Windows 2000/XP
  • Microsoft .Net framework 1.1 (or later)
  • Apple iTunes 4.7 (or later)
  • Internet connection (for artwork searching only)

Weet het niet hoor, denk toch maar niet