afspeellijsten niet langer bestaan? wat nu

een vriend van mij heeft het volgende probleem: in itunes komt na aansluiten van zijn ipod de volgende mededeling: "de ipod kan niet worden bijgewerkt omdat een of meer van de bij te werken geselecteerde afspeellijsten niet langer bestaan." wat te doen? alle afspeelijsten verwijderen?

Even in de Preferences kijken, onder het tabje iPod. Daar staat dan een lijstje aangevinkte afspeellijsten dat gesynchroniseerd moet worden, waaronder blijkbaar een die uit de bronnenlijst verwijderd is. Ik denk dan dat je die kan uitvinken of op een andere manier uit het synchroniseer-lijstje verwijderen.

Moeilijk om met zo weinig info een goed antwoord te geven. Welke iPod? Heeft hij ook een mac? Hoe werkt hij zijn iPod bij? Bewaart hij zijn verzameling ook op de computer? Ik vermoed dat hij een grote muziekverzameling heeft en een kleine iPod. Daarom laat hij de automatisch bepaalde afspeellijsten bijwerken. Dat kan alleen als hij de afspeellijsten ook in de library laat staan. Meest logische verklaring is dan ook dat er afspeellijsten uit zijn bibliotheek verwijderd of gewijzigd zijn. Als dat zo is, dan is er nog geen man overboord. Hij heeft zijn muziek nog. Alle afspeellijsten verwijderen is dan een beetje overdreven.

Dan: kopieer het bestand iTunes 4 Music library (in de map thuismap-> muziek-> itunes) naar een veilige plek en kijk na of hij al zijn muziek ook op zijn eigen computer bewaart. Hij zou niet de eerste zijn die muziek kwijt raakt omdat het alleen op zijn iPod staat.

Je zou als eerste moeten kijken of de afspeellijsten op de iPod dezelfde zijn als in de library.
Als dat niet zo is, kun je in het iPod-voorkeurvenster op handmatig bijwerken zetten en daarna weer op ‘automatisch afspeellijsten bijwerken’. Als het goed is, moet de iPod direct weer de afspeellijsten herkennen.

[quote:01465f806b="Buzz_D"]Even in de Preferences kijken, onder het tabje iPod. Daar staat dan een lijstje aangevinkte afspeellijsten dat gesynchroniseerd moet worden, waaronder blijkbaar een die uit de bronnenlijst verwijderd is. Ik denk dan dat je die kan uitvinken of op een andere manier uit het synchroniseer-lijstje verwijderen.[/quote:01465f806b] ja inderdaad bedankt, dit is dus echt een geval van eerst goed kijken dan pas iets aan het forum vragen. stom , stom... in de prefs stond niet de goede vink bij de goede synchronisatie, nadat ik dit veranderde lukte alles ineens veel beter: de totale bib van laptop werd overgezet naar ipod. Deze vriend had dit probleem gekregen nadat hij afspeellijsten moest aanmaken met "MINI1", "MINI2", etc tot "MINI5" . Met de nieuwe ipodinterface van zijn mini, kan hij die afspeellijsten oproepen via voorkeuze knoppen. In iedergeval hartelijk bedankt voor juliie reacties.