after effects <-> audio - beeld

Hallo, Ik moet voor school iets maken in after effects en ben hier nog maar net nieuw mee... Ik zou verschillende beelden op muziek moeten plaatsen (met diverse overgangen etc.) maar ik zit met een probleempje dat het me niet lukt de muziek te horen als ik op de gewone play druk (zoals in final cut, premiere etc.). Als ik alleen het beeld en muziek tesamen kan horen door middel van een RAM preview, hoe kan je dan het beeld en geluid synchroon laten verlopen? Zodat het beeld perfect op de sec bij de audio past?

Dit lijkt me een nogal standaard optie dus lijkt me het bijna onwaarschijnlijk dat dit niet te vinden zou zijn bij een programma als after effects.

Zie ik dit over het hoofd? of moet ik dit allemaal op de tast en op goed geluk gaan monteren?

graag een beetje hulp!! ik zit echt vast…

alvast bedankt! groetjes

Als je in after effects met audio werkt moet je voor een preview een RAM preview gebruiken, want dan rendert hij eerste de beelden en dan speelt hij het af met de audio synchroon.

Je hoeft echter niet het hele filmpje te renderen. Je kunt in de tijdbalk (timeline) een bepaald deel van het filmpje alleen laten afspelen. Dit doe je door de schuifbalk van je work area te verkleinen/vergroten.
Wil je wat sneller renderen dan helpt dit, maar ook kun je het beeld (resolutie) op half of een kwart zetten.

Nu ziet het er allemaal wat lelijker uit, maar het werkt wel sneller.

Ja, dit snap ik. Maar stel dat er op een bepaald accent op de muziek een beeld tevoorschijn moet springen, hoe kan ik dat accent dan vinden? want als je rampreview doet dan zie je wel +- waar je tijd stond op dat moment maar toch niet 100% correct. En als je die stopt springt ie terug naar het begin.

Audio lijn openklappen, waveform opengooien en proberen op de waveform de beat te vinden. Zo doe ik het altijd.

Ik snap je probleem nu. Ik heb ff wat geprobeerd. En als je een RAM preview maakt (Ik doe dit altijd met de 0 van het nummeriek toetsenbord) dan speelt hij het af. Zo gauw je op de spatiebalk drukt stopt het filmpje en gaat de current time indicator (streep) op de tijd staan waar je hem hebt gestopt.

In je compositie window loopt ook een tijd mee, misschien dat je daaraan ook wat kan zien?

Ik ben zelf ook met een project bezig wat op muziek moet lopen. En ik heb al een deel af en vroeg me nu af hoe ik dat ook alweer voor elkaar had gekregen, maar dat heb ik met de spatiebalk gedaan dus.
Ik heb alleen muziek eronder waarbij het niet superstrak moet, maar je kunt altijd nog de keyframes een tikje verplaatsen. :wink:

Zo krijg je het wel superstrak:

Selecteer eerst de audio-layer
Maak een RAM-preview en laat je filmpje of de audio lopen.
Iedere keer als je een beat of geluidje hoort waarop je iets wilt syncen druk je op ‘*’ (de asteriks, boven de min op je nummergedeelte van toetsenbord)
Op de layer komen dan markers te staan
Nu weet je precies waar de momenten zijn waar je je beeld op aan moet passen.

Kijk een meer ervaren persoon After effects. Aan deze tip heb ik ook wat. :wink:

zal ik snel gaan proberen!! bedankt voor de tip! lijkt me al veel gebruiksvriendelijker! :)