After Effects in Final Cut Pro

Hoi allemaal,

Hopelijk gaat alles goed daar met jullie.
Ik heb weer eens een vraag…

(ben al heel lang aan het klooien, maar kom er niet echt uit)

Ik ben in Final Cut Pro aan het werk. Nu wil ik vanuit After Effects een bliksem (“lighting”) importeren. En die wil ik natuurlijk in een clipje maken van FCP. (die clip is zwartwit) Maar als ik dat probeer, (heb de bliksem als Quicktime opgeslagen) wil hij wel in de clip, maar je ziet de zwarte achtergrond van AfterEffect. Ik wil 'm transparant maken, die bliksem, dat het net lijkt of het echt is. (de bliksem moet niet zwart wit, die moet knalrood blijven)

Weet iemand het??? Alvast heel, heel erg bedankt…

Groetjes,
Antje de P.

Je moet in AE een movie maken met de bliksemflits, bij voorkeur in het formaat waarin je werkt in FC. Dus meestal PAL 720x576 non square.

Je maakt een mooie bliksem in AE. Zorg dat je 'm niet op een achtergrond maakt! Die render je met een ALPHA kanaal, en deze importeer je in FC. Vervolgens zie je de achtergrond van AE niet meer.

Mooier is om andersom te werken: exporteer je movie waar de bliksem o p moet als quicktime reference, importeer die in AE, maak daar dan de blisem op en render dat (nu zonder alpha). AE is erg goed in dit soort compositing.

Succes!

Hoi,

Heel erg bedankt. Ik ga het gelijk proberen!!!

Fijne zondag nog…

Antje de P.

He Tjerker!

Er gaat weer een wereld voor mij open man!
Supertip van je. Heb je laatste optie gedaan. Heb een knetterde bliksem gemaakt. (knal geel in een zwartwit film)
Mooi!

Antje

Goedzo! En nu maar spelen met After Effects...

[quote:677223bc6e]Je maakt een mooie bliksem in AE. Zorg dat je 'm niet op een achtergrond maakt! Die render je met een ALPHA kanaal, en deze importeer je in FC. Vervolgens zie je de achtergrond van AE niet meer. [/quote:677223bc6e]

Maar je moet dan wel in After Effects renderen met de Animation Codec. Volgens mij kan DV niet met Alpha-kanalen overweg.

Frans.

[quote:896209d5dc]Maar je moet dan wel in After Effects renderen met de Animation Codec. Volgens mij kan DV niet met Alpha-kanalen overweg.[/quote:896209d5dc]

sowieso verstandig, anders stapel je compressie op compressie… ga je met DV snel zien.[/quote][/code]