Mijn 15inch MacBook Pro heeft het laten afweten begin deze zomer. Nu was ik aan het wachten tot lion en de geupdate hardware omdat ik eigenlijk een witte Macbook wou. Nu is deze uit het assortiment en voel ik mij een beetje genaaid. Is de Macbook Air 13inch wel instaat CS5 te draaien? Ik studeer namelijk grafisch ontwerp. Op bureau heb ik een goed extern display staan. Iemand die met goede testresultaten kan komen?
heb zelf een MBA late 2010 en CS5 draait echt wel, de grote SSD maakt heel erg veel goed. Het enige waar 'ie af en toe moeite mee heeft is dreamweaver maar dat is denk ik een foutje van Adobe aangezien het niet het zwaarste stuk software is.....maar ja het is zeker te doen om 5.5 te draaien op een air. Doe het nu een half jaar en vind het ronduit goed werken
De [url=http://www.appleinsider.com/articles/11/07/21/apples_new_minis_and_airs_benchmark_twice_as_fast_as_predecessors.html]specs[/url] van de nieuwe Air zien er goed uit.
Je hoeft je helemaal niet genaaid te voelen. De MacBook, MacBook Air en MacBook Pro 13" deden nou niet veel voor elkaar onder. De nieuwe Air is qua geheugen en cpu zelfs dermate krachtig dat een 15" MacBook Pro uit 2010 er niet aan kan tippen. Het enige probleem bij de huidige 13" MacBook Pro en de MacBook Airs is de gebruikte videokaart. Dit is veelal de videokaart die in de Intel cpu zit. Deze is over het algemeen vrij vergelijkbaar met de Geforce 320 die voorheen gebruikt werd, op bepaalde vlakken scoort de 320 echter wel beter. Ik zou dan ook even rond zoeken naar de ervaringen van CS5 gebruikers met de 13" MacBook Pro uit 2011. Heel veel is ook afhankelijk van wat jij als persoon nog als bruikbaar ervaart, je moet dan ook je eigen conclusies trekken.
Vergeet niet dat de 13" Air wel een grotere resolutie heeft dan de 13" Pro waardoor er wel meer gerekend moet worden door de videokaart. Een groter extern scherm aansluiten (denk aan eventuele adapters voor het aansluiten!) betekend dan ook een performance degradatie waarbij het altijd maar de vraag is hoe groot die degradatie is. Ander punt om te beseffen is de gebruikte techniek van display panels in laptops. Dat is overwegend TN welke niet geschikt is voor werk waarbij kleuren van belang zijn omdat TN technisch niet in staat is om kleuren goed weer te geven. Het kan maar een beperkt aantal weergeven, IPS en PVA zijn hier veel beter in en daarom wel geschikt voor dit werk.
En ik raad 'm dan ook met klem aan om dat te gebruiken voor z'n editing en niet z'n laptop wanneer kleuren echt belangrijk zijn. Verkijkt men zich nogal vaak op dus vandaar.
Dank je voor de snelle en duidelijke antwoorden. Mijn grootste zorg is eigenlijk snelheid naar de toekomst toe. Ik ben niet van plan elk jaar een nieuwe portable te kopen. Nu die ram is onboard bij een Air zie ik en de ssd ook? Is het dan wel een verstandige keus om deze als hoofdcomputer te gebruiken? Ik moet wel zeggen dat ik mijn bestanden altijd extern zet op LaCie Quadra schijven, zowel audio, video en mijn ind,psd. staan daarop.
met de Air zit je aan 4GB max vast, als je daarmee kunt leven dan kan je gewoon een Air aanschaffen; de Air is op CPU vlak krachtiger dan de duurste macbook pro die in 2010 te koop was, aldus alle benchmarks.