afzenders blokkeren is het mogelijk ??

Weet ook iemand of het mogelijk is om bepaalde afzenders te blokkeren met programma " mail " Ik weet dat ze direkt naar reclame folder kunnen verplaats worden maar ik zal toch liever willen dat ze helemaal niet aankomen

in de preferences van mail een rule aanmaken met : als from --contains---> deboosdoener@adres.nogwat en dan delete uitvoeren.

Ja gewoon onder voorkeuren een regeltje maken.

ik zou ook zeggen rule aanmaken

Ik denk dat hij bedoelt dat hij een rule wil kunnen aanmaken die het bericht scanned alvorens het te downloaden. Zodat junk mail niet eens gedownload wordt maar server side al verwijderd wordt door Mail...

Misschien kan het spamfilter van de provider uitkomst bieden. Als zijn provider dat heeft tenminste.

mocht je het onverhoopt toch vanuit mail bedoelen dan kan het er zo uitzien.

[img:9d5086efa3]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=2324[/img:9d5086efa3]

bij je provider kun je inloggen op de website waar je jouw persoonlijke mail instellingen kunt veranderen.

Ik bedoel gewoon in het programma - mail - heb al dat gene uitgevoerd wat jullie aan mij zo vriendelijk uitlegd hebben nu maar afwachten. Ik wou gewoon dat rommel als span automatisch verdwijnt ik hoop dat het werkt.

thanks

maar da's iets anders... daarvoor heb je een spamfilter..

kijk eens onder je mail menu ‘ongewenste reclame’

[quote:8bc838e249]Het programma ‘Mail’ kan de inhoud van inkomende berichten analyseren en nagaan welke berichten waarschijnlijk ongewenste reclame bevatten. Als u ‘Mail’ voor de eerste keer gebruikt, is de interactieve modus actief. Berichten die vermoedelijk ongewenste reclame bevatten, worden in de postbus ‘Inkomend’ met een kleur gemarkeerd.

U kunt ervoor zorgen dat de juiste berichten als ongewenste reclameberichten worden herkend door berichten correct te markeren als zijnde wel of geen ongewenste reclame.

Aan de hand van uw keuze kan ‘Mail’ ongewenste reclameberichten evalueren. Zodra ‘Mail’ in staat is de meeste ongewenste reclame te herkennen, kunt u de automatische modus inschakelen. Kies ‘Ongewenste reclame’ uit het Mail-menu en selecteer vervolgens ‘Automatisch’ uit het submenu.

In de automatische modus worden ongewenste reclameberichten naar de map ‘Ongewenste reclame’ verplaatst, zodat ze geen ruimte in het weergavevenster in beslag nemen en u ze eenvoudig kunt controleren. Lees de berichten in de postbus ‘Ongewenste reclame’ geregeld om te voorkomen dat berichten die voor u van belang zijn, als ongewenste reclame worden gemarkeerd. Als een bericht ten onrechte als ongewenste reclame is gemarkeerd, klikt u op ‘Geen reclame’. Ook dient u ongewenste reclame geregeld te verwijderen. U zorgt dat ‘Mail’ beter in staat is ongewenste reclame juist te markeren door onjuiste markeringen van berichten te corrigeren en berichten met ongewenste reclame te verwijderen.

Als u de verwerking van ongewenste reclame wilt uitschakelen, kiest u ‘Uit’ uit het submenu ‘Ongewenste reclame’ van het Mail-menu.[/quote:8bc838e249]