afzonderlijke pagina's van een PDF-bestand

Hallo Maccers,

Ik heb een PDF-bestand van meerdere pagina’s. Ik wil de afbeeldeingen afzonderlijk uit het document halen maar het is me nog niet gelukt. Weet iemand hoe ik op een of andere manier kan exporteren als afzonderlijke pagina’s? Vanuit Photoshop en Acrobat (beide de laatste versie; CS) is het me niet gelukt.

Ik hoop dat jullie kunnen helpen. Alvast bedankt!

open de pdf in acrobat dan zorg je dat je thumbnails van de paginas ziet (via tabbladen links) en dan kun je boven in opties kiezen oa. pagina's uitnemen. Door middel van een selectie of door paginanummers in te geven

[quote:cfedca4655="eijdenberg"]Hallo Maccers,

Ik heb een PDF-bestand van meerdere pagina’s. Ik wil de afbeeldeingen afzonderlijk uit het document halen maar het is me nog niet gelukt. Weet iemand hoe ik op een of andere manier kan exporteren als afzonderlijke pagina’s? Vanuit Photoshop en Acrobat (beide de laatste versie; CS) is het me niet gelukt.

Ik hoop dat jullie kunnen helpen. Alvast bedankt![/quote:cfedca4655]

Als je de volledige Acorobat niet hebt:
PDF-je openen, inzoomen op dat deel wat je hebben wilt en schermafbeelding maken. (een noodoplossing, maar beter iets dan niets)

of in photoshop openen en dan kun je per pagina openen en weer op slaan als pdf. maar die nemen dan wel in bestandsgrootte toe, maar dat hangt ook af van de resolutie waar je ze mee opent

Een truc die ik wel eens gebruik is de volgende; - start illustrator CS en maak een nieuw bestand - opne de pdf in "preview" - zet je toolmode op het gestippelde vierkantje - maak een selectie van de pagian die je moet hebben (of een gedeelte er van) - selecteer "copy" onder "Edit" - ga naar je illustrator pagina en kies daar voor "Paste"

Je kan dit doen in Photoshop. Ik weet uit mijn hoofd niet of het ook al in versie 7 zat maar in Photoshop CS zit: File > Automate > Multi-Page PDF to PSD.

Een soort van voorgeprogrammeerde action dus maar het werkt prima. Je kan aangeven op welke resolutie het gerasterd moet zijn en welke pagina’s je wilt…

[quote:e2ce4134d0="eijdenberg"]Ik wil de afbeeldeingen afzonderlijk uit het document halen [/quote:e2ce4134d0]

Acrobat 6 Professional: Advanced> Export all Images?

of

[quote:e2ce4134d0=“eijdenberg”]Weet iemand hoe ik op een of andere manier kan exporteren als afzonderlijke pagina’s?[/quote:e2ce4134d0]

Daarvoor heb ik in deze thread eens een scriptje geplaatst: http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=18051

HTH

henk

Afbeeldingen uithalen:

Open Adobe Acrobat (niet de Reader) —> TouchUp-object —> Naar plaatje gaan, aanklikken en op control toets drukken —> Afbeelding verwerken…

Adobe opent dan automatisch de afbeelding in het bewerkingsprogramma dat je geselecteerd hebt in de voorkeuren. Bij mij is dat Photosop.