Age of Empires 2

Sinds we 2 computers hebben (een Mac & een PC) willen we age of Empires 2 over het netwerk spelen.

Ik kom er alleen niet uit.
Bij de pc staan er bij multiplayer een stuk of 5 verschillende verbindingen (modenm, netwerk, tcp-ip enz)
Bij de laptop (mac) staat alleen maar TCP/IP.

Hoe kom ik hier uit? Kan iemand mij helpen?

Configuratie MAC:
800 mhx
650 mbram
Mac Os X 2.4

Config PC:
700 mhz
64 mb Ram

Bij voorbaat dank,

Pieter Omvlee

Normaal gesproken stel je 1 computer in als server. Die geeft je een IP zoals: 192.168.1.1, de comp's die je daaraan koppelt (via een switch) geef je oplopende IP's (192.168.1.2, .3 etc) Als je nu het spel start en kiest voor multigedoe via TCP/IP moet je de server kunnen zien...

ik kan niet zonder iemand anders een game starten, of doe ik iets helemaal verkeerd?

Hoe bedoel je? Een multiplayer game speel je voornamelijk met meerdere personen. Je kan 'm ook vast wel alleen spelen, maar dan speel je tegen de comp. Ik ken age of Empires 2 zelf niet, maar het princiepe van multiplayer over een netwerk is waarschijnlijk het zelfde...

noop, je kan geen TCP/IP game tegen de compu spelen

Ik kan wel zelf een game maken, 1 andere open laten & en compu tegenstander instellen.

Daarna zet ik het vinkje bij I’am Ready. Maar als ik dan op “Start Game” klik, dan geeft het ding aan dat je niet met 1 speler een netwerkspel kan starten.

Als ik via de andere compu zoek op IP-nummer (als het vinkje bij I’am Ready staat) kan hij niks vinden…

Nu weet ik het ook niet meer :oops:

:cry: Volgens mij kan je AoE via een netwerk alleen van PC->PC of van Mac->Mac spelen.... :cry: Tjek anders ff bij de producent....

nee toch.....

ik kan het niet terugvinden op hun site, maar als het niet lukt zal het wel daar aan ligeen

Hey dudie, Hier de stappen...

1. Je start een game door TCP/IP te doen
  2. De andere speler moet joinen (met mac of windows)
  3. Wanneer die gejoined heeft klik je op “I am ready”

Succes!

heel leuk, maar als ik met de Mac zoek op het Ip van de Wintel, dan kan ie em niet vinden.

Dat is juist het probleem

kzou het nog simpelder doen en via internet doen (als de 2 computers dan wel over internet beschikken) via microsoft gaming zone.