Age Of Empires II vraagje

Ik had eens een vraagje, ik heb nu een oude iMac 350MHz met 512MB RAM en een 6.2GB harde schijf.

Ik vroeg me af of ik hier Age Of Empires II op zou kunnen spelen (wrs wel) en hoeveel Age Of Empires II nu ongeveer kost als je het nu koopt?

Later wil ik het ook op mijn iBook spelen met ne maat van mij die een PowerBook heeft, en het moet niet een veeleisend spel zijn dus dit was perfect dacht ik.

En is het waar dat Age Of Empires III niet voor Mac uitkomt? :cry:

Greetz,
Spywurm

AoE 2 heeft minimaal een 603 processor nodig op 180 Mhz en qua videokaart 2 MB, dus dat gaat prima. Draait zowel op Classic als OSX native (Carbon). Ik zou op Marktplaats kijken naar een wat goedkopere tweedehands versie, want als je ze 'nieuw' koopt , betaal je je blauw (vaak vragen ze nog gewoon de nieuwprijs, totaal niet meer naar waarde dus). Ten slotte zou ik er niet teveel op hopen dat ze AoE 3 voor de Mac geschikt maken, helaas...

Prima spel, maar ik heb de Mac-versie enkel nog gezien in de IT Pro voor 50 €...

heb vroeger ook nog AoE2 gespeeld op een 350MHz, dat ging goed totdat ik een zware strijd moest leveren met 100+ vechtende mannetjes op het scherm. maar die iMac had maar 128MB (en dan nog OSX op de achtergrond), dus bij jou zal het zeker goed werken...

beetje domme vraag, je kan ook zelf even zoeken op internet voor de systeemeisen.... die ga ik daarom ook niet voor jou opzoeken nu.

de prijs kan je bij www.macka.nl wel zien.

Age of Empires III komt volgens mij wel voor de mac uit… maar dat weet ik niet zeker hoor

Edit…: OEI! Ik vergat na het typen op de PLAATS BERICHT knop te klikken :stuck_out_tongue:

[quote:7ca469b23f="Rickje"]Gebral[/quote:7ca469b23f] Niet bepaald vriendelijke opmerking van je... Als 'ie zou weten waar het te vinden zou 'ie het wel zelf hebben opgezocht, denk je niet? Ik denk trouwens dat AoE 3 niet uitkomt voor Mac omdat er een te kleine doelgroep voor is...

[quote:0c19cc47fb="Nikita"][quote:0c19cc47fb="Rickje"]Gebral[/quote:0c19cc47fb]... Ik denk trouwens dat AoE 3 niet uitkomt voor Mac omdat er een te kleine doelgroep voor is...[/quote:0c19cc47fb] En dat is gvd erg jammer! :x

[quote:b21cff7c29="Nikita"][quote:b21cff7c29="Rickje"]Gebral[/quote:b21cff7c29]... Ik denk trouwens dat AoE 3 niet uitkomt voor Mac omdat er een te kleine doelgroep voor is...[/quote:b21cff7c29] En dat is gvd erg jammer! :x

ik denk wel dat ie uitkomt voor de mac. tenminste voor de intel-macs dan

[quote:855807ec17="ganondorg"]ik denk wel dat ie uitkomt voor de mac. tenminste voor de intel-macs dan[/quote:855807ec17] Zou kunnen, dan hoeven ze in elk geval al niet meer voor een compleet andere processor te bouwen, het verlaagt al de drempel.

[quote:ba10d48b27="Nikita"]Ik denk trouwens dat AoE 3 niet uitkomt voor Mac omdat er een te kleine doelgroep voor is...[/quote:ba10d48b27]

Ja dat is waar, maar het zou toch spijtig zijn! Want ik zou het zeker kopen!

hey, Age of empires 2 is een cool spel ik heb de gold edition ("age of kings" en "conquerors") maar speel hem niet meer ('kep age of mythology en ondertussen ook WoW) dus als je hem wil kopen rien@lucifer.be en ik woon in boechout ±10 km van antwerpen of ±6 km van wommelgem(rond punt)