AH fotoservice problemen!

Ik heb gisteren 37 foto's ge-upload naar de Albert Heyn fotoservice.

Dit doe ik nu voor de derde keer bij Albert Heyn en voorheen had ik geen problemen.

Nu worden de foto’s plotsklaps niet meer verstuuurd.
Ik krijg de melding:

[color=darkred:08521d3d12]Er is een probleem met één of meerdere bestanden opgetreden. U kunt alleen JPG-bestanden laten afdrukken. Voor meer informatie kunt u de help-teksten lezen ("?").[/color:08521d3d12]
en
[color=darkred:08521d3d12]Bestand is te groot[/color:08521d3d12]

De foto’s komen als JPEG uit iPhoto (.jpg), maximaal zijn ze 1536x2048 groot en tussen de 1 en 1,5 mb groot.

Overigens is het verkleinen van de foto’s geen oplossing, want de foutmelding blijft komen.

Weet iemand een oplossing, of heeft iemand anders dezelfde problemen?
Misschien kan iemand als proef eens een fotootje uploaden?

Ik heb zelf hele goede ervaringen met [url=http://www.colormailer.nl]Colormailer[/url].

Dat is niet echt een antwoord op mijn vraag. :cry:

Ik heb trouwens helemaal geen goede ervaringen met ColorMailer.
De kwaliteit hiervan is volledig uitwisselbaar met het Kruidvat (bijvoorbeeld), en die vind ik ook niet echt briljant.

AH drukt gewoon mooier af. Bovendien zijn ze sneller dan ColorMailer.

maar wel een tip: bestel je foto's direct vanuit iPhoto! nog geen idee wat de kwaliteit is (vandaag zal mijn proefexemplaar waarschijnlijk worden geleverd) maar wel heel gemakkelijk...

iPhoto stuurt ze ook niet naar Albert Heyn hè?!

Bovendien is dat ook wel duurder, en wéér via postorder.

Albert Heyn is wat dat betreft voor mij toch wel wat sneller en goedkoper.
En ik weet wat de kwaliteit is (gewoon goed dus).

[quote:bd1c5c1416="KarelWillem"]Ik heb trouwens helemaal geen goede ervaringen met ColorMailer. De kwaliteit hiervan is volledig uitwisselbaar met het Kruidvat (bijvoorbeeld), en die vind ik ook niet echt briljant.

AH drukt gewoon mooier af. Bovendien zijn ze sneller dan ColorMailer.[/quote:bd1c5c1416]

Sorry dat het geen antwoord op je vraag was, ik heb echter geen ervaring met AH, wel vroeger met rolletjes en daar was ik niet echt tevreden over… Maar misschien moet ik het eens bij AH proberen, hoewel de iPhoto-optie ook wel een poging waard is… :wink:

[off-topic] Ik heb Colormailer, Hema, Pixum, Kruidvat en AH met elkaar vergeleken en in eerste instantie was Hema (!) het meest in de richting van wat ik zocht, qua kwaliteit.

Nu niet meer, omdat de papiersoort wel erg dun werd.

Albert Heyn drukte bovendien iets lichter af en was een goede tweede.
ColorMailer, Pixum en Kruidvat vielen duidelijk door de mand.
[/off-topic]

Maar er is dus nog steeds niemand die ervaringen met de site van AH heeft?
Of een oplossing voor mijn probleem?!

Ik heb twee keer foto's naar AH gestuurd en was de kwaliteit van de foto's prima tevreden. De manier van verzenden is voor mij reden geweest te stoppen met AH. Webbased versturen, wachten tot de foto's zijn verzonden en dan daarna wordt je geacht nog informatie te verstrekken. Grote kans dat je te laat bent en dan begint het hele circus weer opnieuw. Wat een ellende.

Ik begrijp dat er nu dus wat veranderd is. Vanuit het meedenk perspectief: hoe krijg jij je foto’s verzonden? Ik exporteerde de foto’s vanuit iPhoto naar een map op mijn bureaublad en vandaar de webpagina in.

Ik zie dat AH inmiddels ook een eigen offline prog heeft om een fotobestelling samen te stellen (win only!!!!) itt fotoquelle, kodak en anderen die wel de Mac ondersteunen. Verder levert klikken op de java optie een foutmelding op. Ook nog een leuke speciale XP upload optie.

HTML ziet er nog hetzelfde uit. Geloof niet dat ik direct een oplossing heb.

Mogelijk dat AH zelf nog wat service ende support zou willen leveren :wink:

http://www.ah.nl/klantenservice/article.jsp?trg=klantenservice/article.vraag

Kan je meteen vragen wanneer zij verwachten de MacOS software gereed te hebben

Heb inmiddels gisteravond mail gestuurd naar AH met dit probleempje. Vandaag reactie (snelheid reactie viel me enorm mee!!!)

"Hartelijk dank voor uw e-mail. Wij herkennen het probleem met de Apple
Macintosh computer. De AH site is inderdaad niet goed te benaderen met een
Apple Macintosh. Onze IT afdeling hoopt dit over enige tijd in orde te
maken, wij kunnen echter geen indicatie geven over de termijn waarop dit
geregeld zal zijn.

Met vriendelijke groet,
Albert Heijn Klantenservice

Naomi Dekker"

Kijk, daar hebben we wat aan!

Nou ja, eigenlijk niet dus…

Gek dat de site dus eerst wel goed functioneerde, maar nu niet meer.

Op zoek naar een andere printer dan maar weer. :cry:

Let wel dat de laatste Safari versie een probleem heeft met het uploaden van files.

Hierover heb ik laatst een heel verhaal gelezen ik weet alleen effe niet meer waar. Dus probeer het eens met een andere browser.

Moet je het eens proberen met Internet Explorer!

Dan krijg je geen enkele knop te zien, dus kun je al helemaal niets uploaden.

Het schiet weer lekker op met de Apple-compatibiliteit in Nederland.


AH gaat voorlopig niet werken dus.
Gelukkig hebben we veel supermarkten in de buurt.

Op naar de Hoogvliet-fotoservice (www.hoogvliet.com) dan maar.
Een foutloos werkende site. Nu maar hopen dat de foto’s bevallen!