Ahoy, ahoy; firewall probleem!

Ik ben via een Airport Base station verbonden aan het internet. Sinds kort werkt bij één van mijn mailaccounts de pop (ophaal) server functie niet. De smtp server op dit account werkt wel, evenals de pop en smtp server van een ander account. Volgens mijn provider zou dit aan de firewall of anti virus software kunnen liggen. Voor zover ik weet heb ik geen anti virus software. De firewall lijkt mij aannemelijk. Op de Mac's in het netwerk staat de firewall uit. Ik vertrouw op die van Airport. Hoe krijg ik dat adres uit de firewall? Kan ik de firewall van Airport tijdelijk uitzetten om te checken of daar het probleem ligt?

Ik kom er nier uit. Groet, Hein

De firewall blokkeert alleen inkomend verkeer. Als je verbinding maakt met een pop-server dan is dat uitgaand verkeer... Je kan de firewall tijdelijk uitzetten met het airport config programma, maar ik denk niet dat dat helpt.

Ik denk dat je de instellingen van dat account eens na moet lopen (of misschien even opnieuw invoeren).