aiff > mp3 voor op website

Hallo, Ik moet de bestanden van muziek-cd's als (heel) kleine mp3's op een website plaatsen. Ik dacht dat omzetten met ITunes kon... Maar dat kan niet meer! Wie weet er een handig pakketje dat dat omzetten voor me kan doen? Alvast bedankt, Leon

Hey, tuurlijk kan iTunes je nummers omzetten naar mp3...

Kies in het menu iTunes, de voorkeuren, ga dan naar importeren en kis daar importeer als mp3…

volia, gebeurd…

Suc6

Koen76

En na het importeren is het ook nog mogelijk om een fragment te maken van bv een minuut, handig als je rekening moet houden met eventuele Buma rechten en websitebezoekers zonder adsl of kabel de gelegenheid te willen geven om toch een klein stukje te beluisteren.

bibliotheek>selecteer nummer
archief> info> opties> stel tijd in
en importeer opnieuw.

Ik schaam me een beetje dat ik de vraag stelde voordat ik het zelf helemaal had uitgezocht. De kleine mp3's waren inmiddels al gelukt. De tweede tip zou mijn volgende vraag geweest zijn. Bedankt dus.

[quote:e9dd6b8cdb="sidartha"]En na het importeren is het ook nog mogelijk om een fragment te maken van bv een minuut...[/quote:e9dd6b8cdb]

Na het importeren niet, TIJDENS het importeren wel. Je kan bij de info van een MP3 of AIFF of wat dan ook een eventuele start- en stoptijd aangeven…

[img:e9dd6b8cdb]http://iruben.com/albums/showpic.php?image_id=580[/img:e9dd6b8cdb]

…zodra je daarna weer een “convert” doet zal iTunes dit alleen met de door jou opgegeven tijd doen.

[quote:2dfd95ec56="iRuben"][quote:2dfd95ec56="sidartha"]En na het importeren is het ook nog mogelijk om een fragment te maken van bv een minuut...[/quote:2dfd95ec56]

Na het importeren niet, TIJDENS het importeren wel. Je kan bij de info van een MP3 of AIFF of wat dan ook een eventuele start- en stoptijd aangeven…

…zodra je daarna weer een “convert” doet zal iTunes dit alleen met de door jou opgegeven tijd doen.[/quote:2dfd95ec56]

Sorry, ik ging even van mijn eigen situatie uit, ik plaats altijd beide, zowel de volledige mp3 als een fragment. Ik maak dan van de reeds geimporteerde mp3 nog even een fragmentje. http://dutchdemos.com/start.html